Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2012

ΑΝΑΒΡΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ – ΛΟΓΙΣΤΩΝ


ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ  ΛΟΓΙΣΤΩΝ  / ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ
 (άρθρου 6, παρ. 2, περ. ε' του ν. 3691/2008 όπως  ισχύει )
       Με  την  ΠΟΛ 1196/16.10.2012 δόθηκαν  οδηγίες  για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων του ν.3691/2008, όπως ισχύει  ως  αναφορά  την  «Αποστολή αναφορών στην Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης από τα υπόχρεα πρόσωπα του άρθρου 6, παρ. 2, περ. ε' του ν. 3691/2008».
        Ειδικότερα, με τις διατάξεις της περ. γ' του άρθρου 29 του ν. 3691/2008, όπως ισχύει, ορίζεται η υποχρέωση των υπόχρεων προσώπων να υποβάλλουν στην Αρχή του άρθρου 7 αναφορές ύποπτων συναλλαγών που ενδέχεται να συνδέονται με αδικήματα φορολογικής και τελωνειακής νομοθεσίας, καθώς και με λοιπά αδικήματα αρμοδιότητας ελέγχου του Σ.Δ.Ο.Ε. που υπάγονται στα βασικά αδικήματα του άρθρου 3 του ίδιου νόμου.
        Συνεπώς, τα υπόχρεα πρόσωπα οφείλουν να υποβάλλουν αναφορά στην Αρχή του άρθρου 7 του ν.3691/2008, όπως ισχύει, όταν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους ή τη διενέργεια συναλλαγής με πελάτη τους, όπως, ενδεικτικά, παροχή υπηρεσιών, πώληση αγαθών ή διαμεσολάβηση, εκτιμούν, αντιλαμβάνονται ή διαπιστώνουν ύποπτες συναλλαγές,
δηλαδή συναλλαγές οι οποίες ενδεχομένως υποκρύπτουν νομιμοποίηση προϊόντος εγκλήματος (μετατροπή, μεταβίβαση, κατοχή, χρησιμοποίηση κ.λπ.), το οποίο μπορεί να προέρχεται από οποιαδήποτε εγκληματική δραστηριότητα, από αυτές που αναφέρονται στο άρθρο 3 του ν. 3691/2008(π.χ. δωροδοκία, σωματεμπορία, εμπορία ναρκωτικών, φοροδιαφυγή που συνιστά φορολογικό αδίκημα, αδικήματα λαθρεμπορίας κ.λπ.), και όχι για αυτήν καθ' αυτήν την εγκληματική πράξη. Επομένως, αντικείμενο αναφορών των υπόχρεων προσώπων στην Αρχή του άρθρου 7 του ν. 3691/2008 θα πρέπει να αποτελεί η απλή ή γενική υπόνοια ή η υποψία τέλεσης συγκεκριμένης και εξειδικευμένης αξιόποινης πράξης (π.χ. φοροδιαφυγή, απάτη ή υπεξαίρεση ή κλοπή κ.λπ.), και όχι κατ' ανάγκη η αποδεδειγμένη πραγματοποίηση αυτής.
Παράδειγμα:
Οι λογιστές - ελεύθεροι επαγγελματίες, οι ιδιώτες ελεγκτές και οι φορολογικοί ή φοροτεχνικοί σύμβουλοι είναι υποχρεωμένοι να αναφέρουν στην Αρχή του άρθρου 7 του ν. 3691/2008, όπως ισχύει, περιπτώσεις ενδεχόμενης φοροδιαφυγής ή δωροδοκίας ή λαθρεμπορίας που υποπίπτουν στην αντίληψή τους κατά την άσκηση του λογιστικού, ελεγκτικού ή συμβουλευτικού έργου τους, για περιπτώσεις ενδεχόμενης νομιμοποίησης εσόδων (ξέπλυμα χρήματος) που προέρχονται από τη συγκεκριμένη εγκληματική δραστηριότητα.






Έτσι, για παράδειγμα, όταν λογιστές παρατηρήσουν ή υποψιαστούν, κατά την άσκηση της εργασίας τους, ότι πελάτες τους ενδεχομένως προβαίνουν σε πράξεις φοροδιαφυγής γενικώς (π.χ. δεν έχουν περιλάβει στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος μέρος των εισοδημάτων τους από οποιαδήποτε πηγή, δεν έχουν αποδώσει τους οφειλόμενους φόρους, τέλη, εισφορές ή έχουν εκδώσει πλαστά ή εικονικά φορολογικά στοιχεία ή είναι λήπτες εικονικών στοιχείων κ.λ.π.), τότε οφείλουν να αποστείλουν σχετική αναφορά στην Αρχή του άρθρου 7του ν. 3691/2008, όπως ισχύει.

          Συνεπώς οι λογιστές, λόγω της ειδικής φύσεως του αδικήματος της φοροδιαφυγής, θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους το γεγονός ότι η διαπίστωση φοροδιαφυγής ή πράξεων που υποκρύπτουν φοροδιαφυγή συνεπάγεται ταυτόχρονα και αυτόθροα την ύπαρξη ενδεχόμενης νομιμοποίησης εσόδων χωρίς να απαιτείται ειδικότερος προσδιορισμός του ύποπτου χαρακτήρα αυτών. Ως εκ τούτου, οι λογιστές άπαξ και σχηματίσουν υποψίες ή υπόνοιες τέλεσης πράξεων φοροδιαφυγής (και όχι βεβαιωμένη κατ' ανάγκη φοροδιαφυγή) από πελάτες τους κατά την εκτέλεση του έργου τους οφείλουν να υποβάλουν αναφορά.

Θέση  της  ομάδας  εργασίας  του  ΜΝΤ .
         Είναι  ηλίου  φαεινότερο  ότι  με την παραπάνω απόφαση το υπουργείο Οικονομικών,   προσπαθεί  να  βάλει  τους  λογιστές  στον ρόλο   του  ρουφιάνου , καλύπτοντας  έτσι  τις  δικές  του  αδυναμίες  όσον  αφορά  την  οργάνωση  του  μηχανισμού  πάταξης  της  φοροδιαφυγής . Είναι δυνατόν η Πολιτεία να προωθεί την άτυπη υποκατάσταση των ελεγκτικών μηχανισμών από τους λογιστές; Πώς θα θεμελιωθεί σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ επιχειρηματία και λογιστή, όταν ο πρώτος θα ξέρει ότι ο δεύτερος με την υποψία  και  μόνο  όχι με τη διαπίστωση   έκνομης πράξης θα τον καρφώσει στις αρχές;
Εμείς  πιστεύουμε  σε   μια  συντεταγμένη  κοινωνία  , αυτό  είναι  δουλειά  του  οργανωμένου    κράτους  .
Οργανώνει  τις  ελεγκτικές  του  Υπηρεσίες  και  με  τη  βοήθεια  τις  τεχνολογίας  σε  συνδυασμό  και  με  την ειλικρινή   πολιτική  βούληση  εκπονεί  και  υλοποιεί  ένα  ολοκληρωμένο  σχέδιο  για  την  πάταξη  της  φοροδιαφυγής  χωρίς  σπιούνους  και  ρουφιάνους  .
Σήμερα  πιστεύουμε  με  Υπουργό  Οικονομικών  τον  Κο  Στουρνάρα Ι.   και  υφυπουργό  τον  Κο   Γ.Μαυραγάνη   δύο  ανθρώπους  επιστήμονες   - ανθρώπους  της  αγοράς  είναι  εφικτό  να  πραγματοποιηθεί  και  να  είναι  σίγουροι  ότι  όλοι  μας  θα  σταθούμε αρωγοί   στην  προσπάθειά  τους    .    
Μακρυά  όμως  από  γκεμπελίστικες  πρακτικές  - δεν  αρμόζει  στον  λαό  μας .   
Σε  τελευταία  ανάλυση  τι  κοινωνία  πάμε  να  οικοδομήσουμε  - κοινωνία  χαφιέδων κ΄ ρουφιάνων  -  σε  τέτοιο  τέλμα τόσο  πάτο   έχει  φτάσει  το ( οργανωμένο )  κράτος  μας  -  εμείς  δεν  θέλουμε  να  το  πιστέψουμε  και  ελπίζουμε   ……... 
                                                            Για  την  ομάδα  εργασίας  του  ΜΝΤ   -  Μάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου