Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Επιβιώση επαγγελματικών ταξιδιών εν μέσω πετρελαϊκής κρίσης

Οι αυξανόμενες τιμές των καυσίμων προκαλούν σαφώς προβλήματα για τα περιθώρια κέρδους των αεροπορικών εταιρειών. Τι γίνεται όμως αν η αστάθεια στη Μέση Ανατολή επεκταθεί ή χειροτερεύσει; Τι θα γίνει εαν οι τιμές του πετρελαίου συνεχίσουν να αυξάνονται; Θα μπορούσαν να επιζήσουν οι αεροπορικές εταιρείες; Οι επιχειρήσεις ταξιδίων θα απειλούνταν με εξαφάνιση; ο Peter Reuters Myers επισημαίνει κάποια παρήγορα σημεία από μια μελέτη που διεξήχθη από την Global Business Travel Association Foundation (GBTA).

Η GBTA διενεργεί μια προσπάθεια να προβλέψει το αποτέλεσμα των τριών εφιαλτικών σεναρίων για τις αεροπορικές εταιρείες: οι τιμές του πετρελαίου κυμαίνονται γύρω ή και πάνω από $125, $150, ή ακόμα και $200/βαρέλι ως επί το πλείστον μέσα στο 2011, πριν επιστρέψει στα φυσιολογικά επίπεδα το 2013. Εδώ, μέσω του κ. Μάγιερς, καταγράφονται τα αποτελέσματα που βρέθηκαν:

◦ μια διατίμηση του πετρελαίου στα $125/βαρέλι θα οδηγούσε σε μείωση των σχεδόν 5,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων ή 1,5 τοις εκατό των συνολικών δαπανών για επαγγελματικά ταξίδια στις ΗΠΑ και περίπου 700.000 προβλεπόμενα ταξίδια μεταξύ 2011 και 2013.
◦ μια διατίμηση πετρελαίου στα $150/βαρέλι θα οδηγούσε σε μείωση περίπου 6,9 δισεκατομμύρια δολάρια ή 1,8 τοις εκατό των συνολικών δαπανών για επαγγελματικά ταξίδια στις ΗΠΑ και περίπου 1,8 εκατομμύρια προβλεπόμενα ταξίδια μεταξύ 2011 και 2013.
◦ μια διατίμηση πετρελαίου στα $200/βαρέλι, το ακραίο σενάριο της κρίσης, θα οδηγούσε σε μείωση περίπου 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων ή περίπου 2,5 τοις εκατό των συνολικών δαπανών για επαγγελματικά ταξίδια στις ΗΠΑ και περίπου 2,7 εκατομμύρια προβλεπόμενα ταξίδια μεταξύ 2011 και 2013.
Είναι ωραίο να πιστεύουμε ότι η αύξηση των τιμών του πετρελαίου στα $200/βαρέλι θα κόστιζε στην ταξιδιωτική αγορά των ΗΠΑ μόνο 9 δισεκατομμύρια δολάρια. Αλλά ακόμα και η μελέτη της GBTA υποθέτει ότι οι τιμές θα επανέλθουν σε κανονικά επίπεδα το 2013. Τι κι αν δεν γίνει έτσι; Όπως ο κ. Myers σημειώνει, "Αν μια τριπλάσια τιμή του πετρελαίου παραμείνει μακροχρόνια, όλα τα στοιχήματα είναι χαμένα."

Τελικά, αν και η αεροπορική βιομηχανία σε μεγάλο βαθμό επηρεάζεται από τις αυξήσεις των τιμών του πετρελαίου, απέχει από τον μοναδικό τομέας που θα υποστεί ζημία από την τιμή των $200/βαρέλι πετρελαίου. Σίγουρα, ορισμένοι επιχειρηματίες ταξιδιώτες θα μπορούσαν να ακυρώσουν τα ταξίδια, επειδή το υψηλό κόστος των καυσίμων θα κάνει τα εισιτήρια ακριβά και να καταφύγουν σε εναλλακτικά μέσα μεταφοράς ως μια καλύτερη επιλογή. Αλλά αυτό δεν θα ήταν οι μόνες ακυρώσεις. Άλλοι επιχειρηματίες θα έπρεπε να σταματήσουν τα επαγγελματικά τους ταξίδια, διότι η υψηλή ενεργειακή τιμή θα οδηγούσε τους εργοδότες τους σε δυσμενή οικονομική θέση.

Όπως σημειώνεται στην έντυπη έκδοση του Μαρτίου, "η τιμή του πετρελαίου έχει την ικανότητα να ανατινάξει την παγκόσμια οικονομία". Οι οικονομικές επιπτώσεις μιας μεγάλης κρίσης στις τιμές του πετρελαίου και τις αντίστοιχες αυξήσεις στις τιμές όσων προϊόντων συστατικό αποτελεί το πετρέλαιο ή μεταφέρονται στην αγορά με πετρέλαιο-δεν θα έπρεπε να υποτιμηθούν. Οι πολιτικές προεκτάσεις της τιμής των $200/βαρέλι πετρελαίου θα μπορούσε να είναι ακόμη πιο σοβαρή. Έτσι,ας ελπίσουμε πως δεν θα δούμε οποιοδήποτε είδος εφιάλτη για τις τιμές του πετρελαίου. Αν το κάνουμε, η οικονομική επιφάνεια των αεροπορικών εταιρειών θα μπορούσε να καταλήξει να είναι η μικρότερη ανησυχία μας. ΠΗΓΗ: The Economist

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου