Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2012

ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΠΑΓΙΩΝ Ν. 2065/1992 .


Φέτος είναι  χρονιά  αναπροσαρμογής  των παγίων  στοιχείων  των  επιχειρήσεων  .
Σε αναπροσαρμογή της αξίας των ακινήτων υποχρεώνονται όλες οι επιχειρήσεις οι οποίες, κατά το χρόνο της αναπροσαρμογής, τηρούν υποχρεωτικά από το νόμο βιβλία τρίτης κατηγορίας του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, ανεξάρτητα από τη νομική μορφή που λειτουργούν ή αν είναι ημεδαπές ή αλλοδαπές ή αν υπάγονται στις διατάξεις οποιουδήποτε νόμου ή σε οποιοδήποτε φορολογικό καθεστώς, καθώς και αυτές που εφαρμόζουν τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα (Δ.Λ.Π.), ανεξάρτητα από τον τρόπο τήρησης των βιβλίων τους. Ειδικά οι τεχνικές επιχειρήσεις που ασχολούνται με την ανέγερση και πώληση οικοδομών υποχρεούνται να αναπροσαρμόσουν μόνο την αξία των ακινήτων, που ιδιοχρησιμοποιούν ή που έχουν εκμισθωμένα πάνω από δύο (2) χρόνια κατά το χρόνο της αναπροσαρμογής. Ακίνητα που αποτελούν αντικείμενο σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης εξαιρούνται της αναπροσαρμογής της αξίας τους, για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η σύμβαση.
Οι επιχειρήσεις  υποχρεούνται να αναπροσαρμόζουν  ανά τετραετία την αξία των γηπέδων και κτιρίων, που έχουν στην κυριότητα τους κατά το χρόνο της αναπροσαρμογής. Η αναπροσαρμογή γίνεται με λογιστικές εγγραφές, οι οποίες καταχωρούνται υποχρεωτικά στα βιβλία αυτών, μέχρι την 31η Δεκεμβρίου .
Από  το  ΥΠΟΙΚ  δόθηκε στην δημοσιότητα η απόφαση για την αναπροσαρμογή ακινήτων  έτους 2012 η σχετική ΠΟΛ.1226/24.12.2012 η  οποία προβλέπει :

Τετάρτη 26 Δεκεμβρίου 2012

H νέα εταιρική μορφή Ι.Κ.Ε.

         Η νέα εταιρική μορφή, η «Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία»   Ι.Κ.Ε.,  σχεδιάστηκε στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου από ειδική επιστημονική επιτροπή που  στα  επόμενα  χρόνια  θα  μπει  για  τα  καλά  στη  ζωή  μας  και  συγκεκριμένα  στο  χώρο  της  Οικονομίας   .
        Με τον πρόσφατο νόμο 4072/2012 (Άρθρα 43 έως 120 του Ν.4072/2012) δημιουργήθηκε μια νέα εταιρική μορφή που ονομάστηκε «Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρία» (ΙΚΕ). Η ΙΚΕ θεσπίστηκε στα πλαίσια αναμόρφωσης του εταιρικού δικαίου που προχωρούν τα τελευταία χρόνια οι ευρωπαϊκές νομοθεσίες σε μια προσπάθεια να εισαχθεί ένας νέος τύπος «ιδιωτικής εταιρίας» που θα προορίζεται για την μικρομεσαία επιχείρηση καθότι ο πλησιέστερος στην ΙΚΕ εταιρικός τύπος στην χώρα μας είναι αυτός της ΕΠΕ  με τη σχετική του νομοθεσία όμως (Ν.3190/1955) να εξακολουθεί να ισχύει αμετάβλητη χωρίς ουσιαστική  εναρμόνιση    και προσαρμογή στις τρέχουσες συνθήκες αγοράς.
      Τα  μηνύματα  από  το  χώρο  της  Οικονομίας  είναι  ότι  εντός  του  2013  θα  έχουμε  μεγάλο  ρεύμα  μετατροπών  από  τη  νομική  μορφή  της  ΕΠΕ  σε  Ι.Κ.Ε.
         Σύμφωνα με τον Ν. 4072/12 η ΙΚΕ διαθέτει νομική υπόσταση και είναι εμπορική, ακόμη και εάν ο σκοπός της δεν είναι εμπορικός. Η νέα εταιρεία που είναι κεφαλαιουχική, δηλαδή από τη μία μεριά διαθέτει κεφάλαιο και από την άλλη περιορισμένη ευθύνη των εταίρων της για τα χρέη της εταιρείας, προέκυψε ως εξελικτικός τύπος εταιρείας στο πλαίσιο αναμόρφωσης του εταιρικού δικαίου που προχωρούν τα τελευταία χρόνια οι ευρωπαϊκές νομοθεσίες καθώς και από την προσπάθεια της ΕΕ να εισαγάγει έναν νέο ευρωπαϊκό τύπο «ιδιωτικής» εταιρείας που θα προορίζεται για τη μικρομεσαία επιχείρηση. Ως εκ τούτου, όπου στην κείμενη νομοθεσία υπάρχουν ρυθμίσεις που αναφέρονται γενικά στις κεφαλαιουχικές εταιρείες, οι ρυθμίσεις αυτές επεκτείνονται και στην ΙΚΕ, ενώ όπου ορίζεται ότι η δραστηριότητα μπορεί να ασκείται από ΕΠΕ, εφεξής θα μπορεί να ασκείται και από ΙΚΕ.

Τρίτη 25 Δεκεμβρίου 2012

ΔΑΠΑΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

 Μετά  από    πολλά   ερωτήματα  αναγνωστών  μας  ,   προς  την  ομάδα  εργασίας 
του   ΜΝΤ , σχετικά  με  το  παραπάνω  θέμα  ,  σταχυολογούμε  και  απαντάμε  σε   ορισμένα  από  αυτά  .

1.    Αμοιβές εταίρων Ε.Π.Ε. – ελεύθερους επαγγελματίες
Οι αμοιβές που καταβάλλει ΕΠΕ σε εταίρους της – ελεύθερους επαγγελματίες (π.χ. μηχανικοί, λογιστές) για υπηρεσίες που της παρέχουν ανάλογες με τα ελεύθερα επαγγέλματα τα οποία ασκούν, δεν εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδά της, καθόσον οι εταίροι αυτοί είναι ασφαλισμένοι σε ασφαλιστικό οργανισμό ή ταμείο, όχι για τις υπηρεσίες που προσφέρουν στην εταιρεία, αλλά λόγω του επαγγέλματος που ασκούν (μηχανικοί, λογιστές). Συνεπεία δε της ασφαλίσεώς τους σε ασφαλιστικό οργανισμό ή ταμείο λόγω του επαγγέλματός τους και όχι για τις παρεχόμενες στην ΕΠΕ υπηρεσίες τους, η αμοιβή τους αποτελεί εισόδημα από ελευθέρια επαγγέλματα και όχι από εμπορικές επιχειρήσεις, στο ακαθάριστο ποσό της οποίας διενεργείται παρακράτηση φόρου 20%   (1088597/10956/Β0012/24-11-2003) .

Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012

Φορολογία Ακίνητης Περιουσίας


   Με  το  άρθρο 21 του Ν. 2459/1997, καθιερώθηκε     η επιβολή φόρου στη μεγάλη ακίνητη περιουσία που βρίσκεται στην Ελλάδα (ΦΜΑΠ).
Οι  διατάξεις  αυτές  ίσχυσαν  μέχρι  το  έτος  2007  .  
Στη  συνέχεια  και  σύμφωνα  με  τις διατάξεις του  Ν. 3634/08   και  για  τα  έτη  2008  και  2009  ίσχυσε  το  ΕΤΑΚ  ο  οποίος  καταργήθηκε  με  τις  διατάξεις  του  Ν.  4842/10 .
Με τις διατάξεις των άρθρων 27 έως και 50 του ν. 3842
(Φ.Ε.Κ. 58 Α΄ 23-4-2010) επιβάλλεται φόρος στην ακίνητη περιουσία που βρίσκεται στην Ελλάδα, από το έτος 2010 και κάθε επόμενο.
Από το έτος 2011 επιβάλλεται φόρος στην ακίνητη περιουσία που βρίσκεται στην Ελλάδα και ανήκει σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους.
Για τα φυσικά πρόσωπα η δήλωση φόρου ακίνητης περιουσίας (Φ.Α.Π.) δημιουργείται από το Υπουργείο Οικονομικών σύμφωνα με όσα αναγράφονται στις δηλώσεις Ε9 του φορολογουμένου. Ο προσδιορισμός του φόρου γίνεται με κλιμακωτούς συντελεστές που κυμαίνονται από 0,1% έως 1,0%, ενώ για τα έτη 2010, 2011 και 2012 φορολογητέα αξία περιουσίας μεγαλύτερη των 5.000.000,00 € φορολογείται με συντελεστή 2%. Φορολογητέα αξίας περιουσίας μέχρι 400.000 € ανά ιδιοκτήτη δεν φορολογείται. Ποσό φόρου μέχρι είκοσι επτά ευρώ δεν καταβάλλεται.
Επί της συνολικής αξίας της ακίνητης περιουσίας των νομικών προσώπων επιβάλλεται φόρος με συντελεστές 1‰, 3‰ και 6‰ αναλόγως της κατηγορίας του νομικού προσώπου και της χρήσης του ακινήτου. Η αξία των ιδιοχρησιμοποιούμενων ακινήτων των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για τα έτη 2010 έως 2012, φορολογείται με συντελεστή 0,33‰. Ο φόρος που αναλογεί στη συνολική αξία των κτισμάτων δεν μπορεί να είναι μικρότερος από ένα (1) ευρώ το τετραγωνικό μέτρο με εξαίρεση τα γεωργικά, κτηνοτροφικά, ημιτελή κτίσματα και τα ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Ειδικότερα για καθένα από τα άρθρα
(27 έως και 50 του ν. 3842/10) ,   όπως  ισχύουν σήμερα ,   που δημοσιεύουμε παρακάτω  , αναφέρουμε  και  τις  αντίστοιχες    διευκρινίσεις  όπως  αυτές  δόθηκαν με  την   ΠΟΛ 1094/14-6-2010  του  Υπουργείου  Οικονομικών  .

ΔΑΠΑΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τόκοι δανείων ή πιστώσεων άρθρο 31 & 1 περ. δ Ν. 2238/94


  Από  τα  ακαθάριστα  έσοδα  των  επιχειρήσεων  εκπίπτονται  τα  ακόλουθα  έξοδα των δεδουλευμένων κάθε είδους τόκων δανείων ή πιστώσεων, γενικά, της 
επιχείρησης. Εξαιρούνται:

 αα) οι τόκοι υπερημερίας λόγω οφειλής φόρων, τελών, εισφορών και προστίμων
προς το Δημόσιο ή άλλα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου,

 ββ)  οι τόκοι δανείου που λαμβάνεται για την αγορά μετοχών ημεδαπών ή
αλλοδαπών εταιρειών, εταιρικών μερίδων και γενικά επιχειρήσεων, όταν οι πιο
πάνω συμμετοχές μεταβιβάζονται εντός δύο (2) ετών από το χρόνο απόκτησης
τους,

 γγ)  οι τόκοι δανείου που λαμβάνεται για την αγορά μετοχών ή μερίδων σε
οποιοδήποτε νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, που είναι κάτοικος ή έχει την
καταστατική ή πραγματική έδρα ή είναι εγκατεστημένος σε κράτος που
περιλαμβάνεται στον κατάλογο που αναφέρεται στην παράγραφο 5 του άρθρου 51Α ή
σε κράτος με προνομιακό φορολογικό καθεστώς όπως ορίζεται στην παράγραφο 7
του ίδιου άρθρου, καθώς και οι τόκοι που καταβάλλονται στις εταιρείες αυτές,

 δδ)  οι δεδουλευμένοι τόκοι δανείου που καταβάλλονται ή πιστώνονται σε
συνδεδεμένη επιχείρηση κατά την έννοια της παραγράφου 3 του άρθρου 39 κατά το
μέρος που το συνολικό ύψος δανείων από τις εν λόγω επιχειρήσεις υπερβαίνει
κατά μέσο όρο και κατά διαχειριστική περίοδο το τριπλάσιο των ιδίων κεφαλαίων
της.
Στη  συνέχεια  , σημειώνουμε  κάποια  βασικά  θέματα  για  την  έκπτωση  η  μη  των  τόκων  :

ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ παρ.1 του άρθρου 101 του Κ.Φ.Ε., που ασχολούνται με την ανέγερση και πώληση οικοδομών



1. Οι ανώνυμες εταιρείες, εταιρείες περιορισμένης ευθύνης, αλλοδαπές επιχειρήσεις και τα λοιπά νομικά πρόσωπα της παρ.1 του άρθρου 101 του Κ.Φ.Ε., για τις οικοδομές που ανεγείρουν από 1-1-2002 και μετά φορολογούνται για τα προκύπτοντα από τα βιβλία αποτελέσματα. Σε περίπτωση που πωλούν κτίσματα πριν από την αποπεράτωσή τους το λογιστικό αποτέλεσμα κάθε χρήσης εξάγεται με βάση προϋπολογιστικό κόστος κατασκευής ανά έργο (οικοδομή). Ως προϋπολογιστικό κόστος λαμβάνεται το ελάχιστο κόστος κατασκευής οικοδομών, όπως αυτό προσδιορίζεται με βάση το άρθρο 35 του Κ.Φ.Ε. στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και η αξία του αγορασθέντος οικοπέδου. Αν από τα βιβλία και στοιχεία της οικοδομικής επιχείρησης προκύπτει μεγαλύτερο κόστος λαμβάνεται υπόψη αυτό των βιβλίων και στοιχείων.

Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012

ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΑΓΡΟΤΩΝ


   
  Με κλίμακα συντελεστών που ξεκινά από 22% για εισοδήματα από 0 έως 25.000 ευρώ, συνεχίζει με 32% για εισοδήματα από 25.001 έως 42.000 ευρώ και καταλήγει σε 42% για τα μεγαλύτερα εισοδήματα, θα φορολογηθούν οι αγρότες για τα εισοδήματα που θα αποκτήσουν το 2013.
Ενώ, όπως προβλέπει το φορολογικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην Βουλή το βράδυ της Πέμπτης, 13 Δεκεμβρίου, από το 2014 τα αγροτικό εισόδημα θα υποβάλλεται σε φόρο με συντελεστή 13%.
        Σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα που έδωσε στην δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών, μαζί με το φορολογικό νομοσχέδιο, από την 1/1/2014 οι περίπου 1 εκατομμύριο φορολογούμενοι που δηλώνουν αγροτικά εισοδήματα θα πρέπει να τηρούν βιβλίο εσόδων-εξόδων και να φορολογούνται με βάση αυτό, ενώ σημειώνεται πως θα υπάρξουν εξαιρέσεις για τα μικρά αγροτικά εισοδήματα.

Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

Προσωρινή αναστολή της είσπραξης του «χαρατσιού» μέσω λογαριασμών της ΔΕΗ

Προσωρινά δεν μπορεί η ΔΕΗ να εισπράττει μαζί με τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος το τέλος ακινήτων, ενώ το ζήτημα θα κριθεί εκ νέου αύριο. Στον Άρειο Πάγο συζητήθηκε το αίτημα του Υπουργού Οικονομικών, κ. Ι. Στουρνάρα, για έκδοση προσωρινής διαταγής, με την οποία θα «παγώνει» την απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών που έκρινε αντισυνταγματική και παράνομη την είσπραξη του τέλους ακινήτων, μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ.
Ειδικότερα,

Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2012

΄Eκπτωση των εξόδων μισθοδοσίας από τα ακαθάριστα έσοδα



Για  το    παραπάνω  θέμα  είχαμε  αναφερθεί  στις  21/11/2012   και  συγκεκριμένα  είχαμε  τονίσει  τα  παρακάτω. 
                Εκπίπτουν τα  έξοδα  μισθοδοσίας  από τα ακαθάριστα έσοδα, εφόσον έχουν καταβληθεί ή βεβαιωθεί οι ασφαλιστικές εισφορές όχι μόνο υπέρ του ΙΚΑ, αλλά και οποιουδήποτε άλλου ασφαλιστικού οργανισμού, όπως Τ.Σ.Α. κλπ…..
             Οι   Α.Π.Δ.  σε  καμία  περίπτωση  δεν  θεωρείται  βεβαίωση  κατά  την  έννοια των  διατάξεων  του  άρθρου  31  Ν.  2238/94 . 
            Βεβαίωση  θεωρείται  μόνο  οι  Π.Ε.Ε. και  αυτές  να  έχουν  εκδοθεί  πριν  την  έναρξη   του  φορολογικού  .
Η  τελευταία  παράγραφος  δημιουργούσε  συχνά  και  ορθά   διαφωνίες  και  προστριβές  μεταξύ  φορολογούμενων  και    ελεγκτικών  αρχών .
Σήμερα   το  κατατεθέν  μίνι  φορολογικό  νομοσχέδιο   (κατατέθηκε  Πέμπτη 13/12/2012)   έρχεται  και  λύνει  και   νομοθετικά  το  θέμα  διαλύοντας    κάθε  αμφισβήτηση   προσθέτοντας   τις  λέξεις  <<μέχρι την λήξη της προθεσμίας υποβολής της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης που προβλέπεται από την παράγραφο 3 του άρθρου 38 του ν.2873/2000 >>.

Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012

Συνέπειες από ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο .


        Σήμερα  τα  φυσικά  και  νομικά  πρόσωπα  που  έχουν  καταστεί  ληξιπρόθεσμα  προς  το  Δημόσιο  ανέρχονται  σε  πάνω  από  1.500.000 .
        Μετά  από  συχνά  ερωτήματα  αναγνωστών  μας  , παραθέτουμε  συνοπτικά ,  τις  συνέπειες  που  πιθανόν  να  προκύψουν  όταν  τα  χρέη    προς  το  Δημόσιο  έχουν  καταστεί  ληξιπρόθεσμα  και  απαιτητά  και  υπάρχει  αδυναμία  πληρωμής  των  .
1)    Κατάσχεση απαιτήσεων του οφειλέτη που βρίσκονται στα χέρια τρίτων, δηλαδή κατάσχεση μισθών κ΄ συντάξεων(σύνταξη άνω των 1.000 ευρώ κινδυνεύουν να χάσουν το ποσό που υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ)   ενοικίων, επιδοτήσεων και τυχόν άλλων εισοδημάτων που δικαιούται να εισπράξει από τρίτους.
Αν ο μισθός, η σύνταξη ή το βοήθημα υπερβαίνει το ποσό των 1.000 ευρώ, λαμβανομένης υπόψη και της περίπτωσης όπου ο οφειλέτης του Δημοσίου λαμβάνει τα ανωτέρω από δύο ή περισσότερους φορείς, λαμβάνεται υπόψη το συνολικό ποσό αυτών και επιτρέπεται η κατάσχεση του 25% αυτών, όμως το εναπομένον ποσό από το σύνολό τους να μην είναι κατώτερο των 1.000 ευρώ.
2)    Κατάσχεση κινητών περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη που βρίσκονται είτε στα χέρια του είτε σε χέρια τρίτων. Στο πλαίσιο αυτό, είναι δυνατή και η κατάσχεση ποσών που βρίσκονται σε τραπεζικές καταθέσεις των οφειλετών.
3)    Κατάσχεση ακινήτων.

Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012

Aλλαγές στο επάγγελμα του λογιστή.


Aλλαγές στο επάγγελμα του λογιστή.
Αυτές  είναι οι αλλαγές στις διατάξεις του ψηφισθέντος πολυνομοσχεδίου, που ρυθμίζουν το επάγγελμα του λογιστή - φοροτεχνικού, όπως προβλέπονται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου .

Έναν  χρόνο  πριν,  και  συγκεκριμένα  από  την  1η  Ιανουαρίου 2014  (αντί για 2015  που  προβλέπεται  στο πολυνομοσχέδιο του ΥΠΟΙΚ) καθίσταται μη υποχρεωτική η ιδιότητα μέλους του ΟΕΕ, προκειμένου να ασκηθεί το επάγγελμα του λογιστή φοροτεχνικού.
  
Ειδικότερα για το επάγγελμα του λογιστή φοροτεχνικού, οι αλλαγές που επέρχονται είναι οι εξής:

«Ευφορία» από την απόφαση για την εποπτεία των τραπεζών στην Ευρωζώνη

Την ικανοποίησή τους για την απόφαση που έλαβαν οι Υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης να προχωρήσει η δημιουργία ενός μηχανισμού εποπτείας των τραπεζών για την Ευρωζώνη, υπό την εποπτεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) εξέφρασαν η Γερμανία και η Γερμανία.  απόηχος της απόφασης, μάλιστα, είχε ήδη θετικό αντικτυπο για την Ιταλία, όπου τα επιτόκια «έπεσε» σε χαμηλά δύο ετών σχεδόν, βελτιώνοντας το κλίμα που είχαν επιβαρύνει οι πολιτικές διεργασίες.
Οι υπουργοί Οικονομικών της Ε.Ε. συμφώνησαν για το πλαίσιο ενός κοινού μηχανισμού εποπτείας των τραπεζών της Ευρωζώνης κατά τη διάρκεια της νύχτας, έπειτα από περισσότερες από 14 ώρες συνομιλιών για τον μηχανισμό αυτό, ο οποίος αποσκοπεί στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στο ευρώ.
Ο μηχανισμός εποπτείας των τραπεζών, ο οποίος θα λειτουργεί υπό την αιγίδα της ΕΚΤ, θα επιβλέπει άμεσα μόνον τις τράπεζες με στοιχεία ενεργητικού άνω των 30 δισεκατομμυρίων ευρώ ή που αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 20% του ΑΕΠ της χώρας τους.

Η Γερμανίδα Καγκελάριος, κυρία Άνγκελα Μέρκελ σημείωσε ότι αποδίδουν τα μέτρα λιτότητας στην ζώνη του ευρώ, εξαίροντας τις προσπάθειες της Ιρλανδίας, της Ισπανίας, της Πορτογαλίας και της Ελλάδας. «Επιτύχαμε να διασφαλίσουμε τα βασικά αιτήματα της Γερμανίας», δήλωσε στο κοινοβούλιο η κυρία Μέρκελ. «Θα έχουμε έναν σαφή διαχωρισμό μεταξύ των ευθυνών για την νομισματική πολιτική και για την τραπεζική επίβλεψη», πρόσθεσε.

Η Καγκελάριος σημείωσε επίσης ότι η μη δημοφιλής πολιτική λιτότητας στην Ευρωζώνη έχει αρχίσει να αποδίδει. «Η προσπάθεια δεν έγινε για το τίποτα», δήλωσε. «Αρχίζουμε να βλέπουμε επιτυχίες».

Στο μεταξύ, ο Γάλλος πρόεδρος, κ. Φρανσουά Ολάντ εξέφρασε σε σημερινή του ανακοίνωση την ικανοποίηση του για «τη σημαντική και συνολική συμφωνία». Αυτή η συμφωνία είναι «συνολική γιατί αφορά όλες τις τράπεζες» και αποδεικνύει την «επιθυμία να φροντίζουμε από κοινού για τη σταθερότητα του τραπεζικού συστήματος στην ευρωζώνη και πέρα από αυτή», πρόσθεσε ο κ. Ολάντ.

Σύμφωνα με τη γαλλική προεδρία, πρόκειται «για ένα αποφασιστικό βήμα προς την οριστική σταθεροποίηση της ευρωζώνης και προς την ανάκτηση της εμπιστοσύνης, που αποτελεί προϋπόθεση για την επιστροφή στην ανάπτυξη, για την οποία η Γαλλία εργάζεται ακατάπαυστα μετά τη σύνοδο του Ιουνίου του 2012». «Με αυτό τον τρόπο η Ευρώπη και η ευρωζώνη αποδεικνύουν ότι είναι σε θέση να ξεπεράσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν», σημείωσε ο κ. Ολάντ.

«Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας επιβεβαιώνει ότι είμαστε στη διαδικασία εξόδου από την κρίση στην ευρωζώνη και καθορισμού των αρχών και των κανόνων που θα είναι αποφασιστικής σημασίας για το μέλλον της», καταλήγει η ανακοίνωση της γαλλικής προεδρίας.
Ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε
Κάποιες τράπεζες της Ευρωζώνης θα μπορούσαν υπό όρους να ανακεφαλαιοποιηθούν από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ΕΜΣ) το 2013, δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, κ. Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. «Είναι ένα σχετικά απίθανό σενάριο», δήλωσε ο κ. Σόιμπλε στους δημοσιογράφους λίγες ώρες μετά το πέρας της συνόδου των υπουργών Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Βρυξέλλες.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι Ευρωπαίοι υπουργοί Οικονομικών επιθυμούν να είναι σε θέση να δράσουν σε μια έκτακτη περίσταση, αν αυτό κριθεί αναγκαίο.

«Ο όρος για την παροχή αυτής της βοήθειας είναι η ομόφωνη απόφαση του ΕΜΣ, γεγονός που για την περίπτωση της Γερμανίας σημαίνει ότι χρειάζεται προηγούμενη συμφωνία από τη Μπούντεσταγκ (κάτω βουλή)», πρόσθεσε ο κ. Σόιμπλε, επισημαίνοντας ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα αναλάβει τον ρόλο της εποπτείας των τραπεζών από το 2014.

Χαμηλά οι αποδόσεις στην Ιταλία
Το κόστος δανεισμού της Ιταλίας για τα 3ετή ομόλογα μειώθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο του 2010 κατά τη σημερινή δημοπρασία που έκανε το υπουργείο Οικονομικών της χώρας. Η Ιταλία διέθεσε σχεδόν 3,5 δισ. ευρώ ομολόγων που λήγουν το Δεκέμβριο του 2015 με μία απόδοση 2,50%, χαμηλότερη από το 2,64% στην αντίστοιχη δημοπρασία πριν από ένα μήνα.

Η δέσμευση της ΕΚΤ ότι θα βοηθήσει τις ευάλωτες χώρες της Ευρωζώνης θωράκισε την Ιταλία από την πολιτική αναταραχή που προκάλεσε η ανακοίνωση από τον πρωθυπουργό Μάριο Μόντι ότι προτίθεται να παραιτηθεί. Η αναγγελία αυτή προκάλεσε τη Δευτέρα μεγάλες πωλήσεις των ιταλικών ομολόγων στη δευτερογενή αγορά, αλλά οι αγοραστές επέστρεψαν σύντομα, δεδομένου ότι η ΕΚΤ προσφέρει στήριγμα για το χρέος των χωρών της περιφέρειας της Ευρωζώνης.

Με τη σημερινή δημοπρασία, η Ιταλία ολοκληρώνει το πρόγραμμα δανεισμού της για φέτος, ενώ το 2013 θα πρέπει να εκδώσει ομόλογα 420 δισ. ευρώ για να αναχρηματοδοτήσει το χρέος της συνολικού ύψους 2 τρισ. ευρώ.

Πηγή: kerdos.gr

Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2012

Κάλυψη της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης


              Μετά  από  συχνά  ερωτήματα  αναγνωστών  μας  προς  την  ομάδα  εργασίας  του   ΜΝΤ  σχετικά  με  το  παραπάνω  θέμα  έχουμε  να  παρατηρήσουμε   τα  ακόλουθα  .

              
         Για τον προσδιορισμό κεφαλαίου του φορολογούμενου ανά έτος λαμβάνονται υπόψη, τα πραγματικά εισοδήματα που έχουν φορολογηθεί ή νόμιμα απαλλαγεί από το φόρο, τα οποία προκύπτουν από συμψηφισμό των θετικών και αρνητικών στοιχείων αυτών, τα χρηματικά ποσά που ορίζονται στο άρθρο 19 του ΚΦΕ και οποιοδήποτε άλλο ποσό το οποίο αποδεδειγμένα έχει εισπραχθεί, και στη συνέχεια εκπίπτουν οι δαπάνες που προσδιορίζονται στα άρθρα 16 και 17, ανεξάρτητα αν απαλλάσσονται της εφαρμογής των άρθρων αυτών (με εξαίρεση τις χρήσεις 2008 και 2009 για τις οποίες οι δαπάνες των άρθρων 16 και 17 θα αφαιρούνται κατά τον προσδιορισμό του κεφαλαίου των ετών αυτών, μόνο εφόσον εμπίπτουν στις διατάξεις εφαρμογής του τεκμηρίου). Αν δεν υπάρχουν δαπάνες του άρθρου 16 του ν. 2238/1994 ή αν είναι κάτω από 3000 ευρώ προκειμένου για άγαμο και 5000 ευρώ προκειμένου για συζύγους, το ποσό που πρέπει να εκπέσει προσδιορίζεται με βάση την κοινωνική, οικονομική και οικογενειακή κατάσταση των φορολογουμένων και τις αποδεδειγμένες δαπάνες διαβίωσής τους και σε καμμιά περίπτωση δεν μπορεί να είναι κατώτερο των 3.000 και 5.000 ευρώ αντίστοιχα.

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

Αισιόδοξη έρευνα της Barclays: Η πιθανότητα μιας επικείμενης διάλυσης της ευρωζώνης έχει μειωθεί σημαντικά

Η πλειοψηφία των παγκόσμιων επενδυτών δεν βλέπουν καμία πιθανότητα για το διάλυσης της ευρωζώνης κατά το επόμενο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της νέας παγκόσμιας έρευνας της Barclays Capital.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 72% του συνόλου των ερωτηθέντων επενδυτών πιστεύουν πλέον ότι καμία χώρα δεν θα φύγει από την ευρωζώνη μέσα στους επόμενους 12 μήνες, έναντι 57% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό το Σεπτέμβριο, και πολύ πάνω από το 42% που ήταν το ποσοστό αυτό τον Ιούνιο.

Η έρευνα διεξήχθη μεταξύ της 28ης Νοεμβρίου και της 5ης Δεκεμβρίου, σε 411 πελάτες της Barclays Capital που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεσμικών επενδυτών, συμπεριλαμβανομένων των hedge funds, διαχειριστών κεφαλαίων και trading desks εταιρειών.

Τα στοιχεία έδειξαν επίσης ότι μεταξύ εκείνων που πιστεύουν ότι θα υπάρξει κάποια διάσπαση, οι περισσότεροι θεωρούν ότι θα περιοριστεί μόνο στην έξοδο της Ελλάδας : μόνο το 6% πιστεύει ότι οποιαδήποτε άλλη χώρα θα φύγει από τη ζώνη του ευρώ το επόμενο έτος.

Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας είναι, σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία της Barclays Capital, τα πιο αισιόδοξα από τον Δεκέμβριο του 2011.



Πηγή. kerdos.gr

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

Πως φορολογείται το παγκόσμιο εισόδημα ;



            Σε φόρο για το παγκόσμιο εισόδημά του υπόκειται κάθε φυσικό πρόσωπο, το οποίο έχει την κατοικία ή τη συνήθη διαμονή του στην Ελλάδα. Ως συνήθης θεωρείται η διαμονή στην Ελλάδα, η οποία υπερβαίνει τις 183 ημέρες συνολικά μέσα στο ίδιο ημερολογιακό έτος. 
Η δε διαμονή τεκμαίρεται ως συνήθης, εκτός εάν ο φορολογούμενος αποδείξει διαφορετικά.

          Επίσης, τα φυσικά πρόσωπα που δεν είναι ούτε κάτοικοι Ελλάδας, ούτε συνήθως διαμένοντες στην Ελλάδα, φορολογούνται για το εισόδημα που προκύπτει στην Ελλάδα  .
        Ένας κάτοικος Ελλάδας ή συνήθως διαμένων στην Ελλάδα φορολογείται στη χώρα μας για το σύνολο των εισοδημάτων που αποκτά, τόσο στην ημεδαπή, όσο και στην αλλοδαπή, ενώ ο κάτοικος αλλοδαπής φορολογείται στην Ελλάδα μόνο για το εισόδημα που αποκτά από πηγές Ελλάδας.

Εκχωρούν στις εφορίες τα ανείσπρακτα ενοίκια

«Δώρο» στο κράτος εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, κάνουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων που τα ενοκιάζουν αλλά δεν εισπράττουν ούτε περιμένουν να εισπράξουν ενοίκια.

Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2012

ΑΝΑΒΡΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ – ΛΟΓΙΣΤΩΝ


ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ  ΛΟΓΙΣΤΩΝ  / ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ
 (άρθρου 6, παρ. 2, περ. ε' του ν. 3691/2008 όπως  ισχύει )
       Με  την  ΠΟΛ 1196/16.10.2012 δόθηκαν  οδηγίες  για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων του ν.3691/2008, όπως ισχύει  ως  αναφορά  την  «Αποστολή αναφορών στην Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης από τα υπόχρεα πρόσωπα του άρθρου 6, παρ. 2, περ. ε' του ν. 3691/2008».
        Ειδικότερα, με τις διατάξεις της περ. γ' του άρθρου 29 του ν. 3691/2008, όπως ισχύει, ορίζεται η υποχρέωση των υπόχρεων προσώπων να υποβάλλουν στην Αρχή του άρθρου 7 αναφορές ύποπτων συναλλαγών που ενδέχεται να συνδέονται με αδικήματα φορολογικής και τελωνειακής νομοθεσίας, καθώς και με λοιπά αδικήματα αρμοδιότητας ελέγχου του Σ.Δ.Ο.Ε. που υπάγονται στα βασικά αδικήματα του άρθρου 3 του ίδιου νόμου.
        Συνεπώς, τα υπόχρεα πρόσωπα οφείλουν να υποβάλλουν αναφορά στην Αρχή του άρθρου 7 του ν.3691/2008, όπως ισχύει, όταν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους ή τη διενέργεια συναλλαγής με πελάτη τους, όπως, ενδεικτικά, παροχή υπηρεσιών, πώληση αγαθών ή διαμεσολάβηση, εκτιμούν, αντιλαμβάνονται ή διαπιστώνουν ύποπτες συναλλαγές,