Σάββατο 30 Απριλίου 2011

«Κούρεμα του χρέους θα οδηγούσε τράπεζες - Ταμεία στα τάρταρα»

«Το κούρεμα του χρέους θα οδηγούσε τα ασφαλιστικά ταμεία και τις τράπεζες στα "τάρταρα" και θα χρειαστεί όσο ποσό κουρέψουμε να το αναπληρώσουμε εκδίδοντας καινούριο χρέος για να το στηρίξουμε» σημειώνει ο υφυπουργός Οικονομικών Φίλιππος Σαχινίδης σε συνέντευξή του στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία.
Μάλιστα, έκρινε ότι ο Κ. Σημίτης και η Βάσω Παπανδρέου άνοιξαν «λάθος συζήτηση, σε λάθος ώρα» σχετικά με το ζήτημα της αναδιάρθρωσης.
Την ίδια ώρα, επίθεση στην κυβέρνηση και την τρόικα (ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ εξαπέλυσαν τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης, εν όψει της επίσκεψης των επιθεωρητών των εκπροσώπων ΕΕ, ΕΚΤ και ΔΝΤ στις αρχές Μαΐου στην Αθήνα.
Το ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του σημειώνει ότι «η κυβέρνηση και η πλουτοκρατία λέγοντας συνεχώς ψέματα για τις αιτίες της κρίσης και τα μέτρα που παίρνουν, πίσω από τις πλάτες του λαού, παζαρεύουν με την ΕΕ και το ΔΝΤ το πώς θα διασφαλίσουν τα συμφέροντά τους οδηγώντας το λαό υποταγμένο στη πτώχευση».
Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνει ότι «μονόδρομος για τα εργατικά λαϊκά στρώματα, για να αποκρούσουν τα χειρότερα, είναι να χρησιμοποιήσουν τώρα τη μεγάλη τους δύναμη: Τη πολιτική τους χειραφέτηση, την οργάνωση και αντεπίθεσή τους για τη συμμαχία, τα δικαιώματά τους, τη λαϊκή εξουσία και την αποδέσμευση από την ΕΕ».
Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης καταφέρεται κατά των εκπροσώπων της τρόιας, υποστηρίζοντας πως «με κάθε επίσκεψή τους γίνονται και πιο αυταρχικοί».
«Ας καταλάβουν πως δεν είναι �μαγαζάτορες� και δεν είμαστε �πελάτες�, δεν είναι �αφεντικά� και δεν είμαστε �υποτακτικοί�, Είμαστε �συνέταιροι� σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση» πρόσθεσε, μεταξύ άλλων. Σχολιάζοντας τα σενάρια αναδιάρθρωσης σημείωσε πως «για να εξυπηρετεί τα ελληνικά και μόνο συμφέροντα πρέπει να έχει προηγηθεί η συγχώνευση των τραπεζών, διαφορετικά θα μπούμε σε έναν μεγάλο κύκλο εξάρτησης».
Ο εκπρόσωπος Τύπου του Συνασπισμού Πάνος Σκουρλέτης εκτίμησε πως «η αναδιάρθρωση, παρά τις διαψεύσεις εκ μέρους της κυβέρνησης, αποτελεί το πιο ισχυρό ενδεχόμενο», προσθέτοντας πως «όσο αυτή η συζήτηση γίνεται εν κρυπτώ και κάτω από το βάρος της καθολικής αποτυχίας της πολιτικής του μνημονίου οδηγούμαστε σε καταστάσεις ακόμη πιο επώδυνες για τη μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας».
«Απέναντι στην πολιτική της αναδιάρθρωσης προς όφελος των οικονομικά ισχυρών και των τραπεζών αντιπροτείνουμε την επιθετική συνολική επαναδιαπραγμάτευση του δημόσιου χρέους με διαγραφή μέρους του χωρίς να πλήττονται τα ταμεία κοινωνικής ασφάλισης και οι τραπεζικές καταθέσεις» συμπλήρωσε.
Από την πλευρά της η Δημοκρατική Αριστερά σε ανακοίνωσή της κάλεσε την κυβέρνηση «αντί να περικόπτει επιδόματα ανεργίας και δαπάνες ενίσχυσης των οικονομικά ασθενέστερων, να στηρίξει την παραγωγική διαδικασία που βρίσκεται καθηλωμένη σε βαθιά ύφεση». Χαρακτήρισε επιτακτική ανάγκη τον αναπροσδιορισμό «του ανενεργού-με ευθύνη της κυβέρνησης-ΕΣΠΑ και την ενεργοποίηση των δημοσίων επενδύσεων».
NAFTEMPORIKI.GR

Πέμπτη 28 Απριλίου 2011

Ανακοίνωση σχετικά με την τελευταία ειδοποίηση προς τους φορολογουμένους που δεν υπέβαλαν δηλώσεις ΦΠΑ για τη φορολογική περίοδο Φεβρουαρίου 2011



   
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, στις 11 Απριλίου 2011, είχε αποστείλει 18.000 ηλεκτρονικά μηνύματα σε φορολογούμενους με βιβλία Γ΄ κατηγορίας βιβλίων, που δεν υπέβαλαν δηλώσεις ΦΠΑ για τη φορολογική περίοδο Φεβρουαρίου 2011, εκ των οποίων συμμορφώθηκαν 1235 φορολογούμενοι.

   
Ήδη, ολοκληρώθηκε η διαδικασία αποστολής του δεύτερου e-mail εντοπισμού για όσους δεν έχουν συμμορφωθεί, δίνοντάς τους μια τελευταία ευκαιρία για συμμόρφωση, μέχρι την Τετάρτη 4 Μαΐου.

   
Η διαδικασία του αυτοματοποιημένου ελεγκτικού προγράμματος θα ολοκληρωθεί με τον στατιστικό προσδιορισμό της φορολογικής υποχρέωσης γι’ αυτούς που θα αγνοήσουν και την τελευταία προειδοποίηση με όλες τις νόμιμες συνέπειες.

   
Από τους 1.235 παραπάνω φορολογούμενους, οι 830 είχαν δηλωθέντα Ακαθάριστα Εισοδήματα (τζίρο) πάνω από 50.000 ευρώ με ανάλυση ως ακολούθως:

   
Με ακαθ. εισοδ. για τα έτη 2009 και 2010 πάνω από 1.000.000 ευρώ: 276
Με ακαθ. εισοδ. για το έτος 2010 πάνω από 1.000.000 ευρώ: 42
Με ακαθ. εισοδ. για τα έτη 2009 και 2010 πάνω από 500.000 ευρώ: 137
Με ακαθ. εισοδ. για το έτος 2010 πάνω από 500.000 ευρώ: 35
Με ακαθ. εισοδ. για τα έτη 2009 και 2010 πάνω από 50.000 ευρώ: 298
Με ακαθ. εισοδ. για τα έτος 2010 πάνω από 50.000 ευρώ: 42

Τετάρτη 27 Απριλίου 2011

MNT: Δεν θα επιβάλλονται πρόστιμα σε επιτηδευματίες που...

MNT: Δεν θα επιβάλλονται πρόστιμα σε επιτηδευματίες που...: "Δεν θα επιβάλλονται πρόσθετοι φόροι και πρόστιμα σε δικηγόρους, συμβολαιογράφους, υποθηκοφύλακες, δικαστικούς επιμελητές, συγγραφείς και ..."

Δεν θα επιβάλλονται πρόστιμα σε επιτηδευματίες που δεν έχουν ενταχθεί στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ.




Δεν θα επιβάλλονται πρόσθετοι φόροι και πρόστιμα σε δικηγόρους, συμβολαιογράφους, υποθηκοφύλακες, δικαστικούς επιμελητές, συγγραφείς και καλλιτέχνες που υπέβαλλαν την περιοδική δήλωση ΦΠΑ τρίτου τριμήνου 2010 μέσω του ειδικού δικτύου TAXISnet χωρίς να έχουν ενταχθεί στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ.

Δευτέρα 25 Απριλίου 2011

MNT: Θα φορολογούνται οι καταθέσεις στην Ελβετία

MNT: Θα φορολογούνται οι καταθέσεις στην Ελβετία: "Η ελβετική κυβέρνηση θα φορολογήσει τις καταθέσεις Ευρωπαίων μη μόνιμων κατοίκων της χώρας, χωρίς όμως να δημοσιοποιήσει τα ονόματά τους. ..."

Θα φορολογούνται οι καταθέσεις στην Ελβετία



Η ελβετική κυβέρνηση θα φορολογήσει τις καταθέσεις Ευρωπαίων μη μόνιμων κατοίκων της χώρας, χωρίς όμως να δημοσιοποιήσει τα ονόματά τους.
Οι καταθέσεις αυτές υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 700 δισ. ευρώ και αποτελούν το 11% του ΑΕΠ της Ελβετίας.

Η απόφαση της κυβέρνησης είναι στο πλαίσιο της συμφωνίας που έκανε το 2005 με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Όπως αναφέρει «Το Βήμα», ελβετικές πήγες διευκρινίζουν ότι τα ονόματα και τα ποσά των καταθέσεων των Ευρωπαίων θα εξακολουθήσουν να μένουν μυστικά, αλλά θα φορολογούνται με ευθύνη της ελβετικής τράπεζας και, πάντοτε ανωνύμως, θα αποδίδονται στην χώρα καταγωγής του καταθέτη.

Προηγουμένως, θα πρέπει να υπογραφεί συμφωνία με την κυβέρνηση της χώρας του. Οι Ευρωπαίοι καταθέτες θα πληρώσουν έναν «φόρο βάσης» για το ποσό των καταθέσεων τους -όχι μεγαλύτερο του 20% της αξίας τους- και ετήσιο φόρο για τα κέρδη από των κάθε είδους τραπεζικών καταθέσεων τους. Τα ποσά θα συγκεντρώνονται στην διεύθυνση Φορολογίας της Ελβετίας η οποία, ανώνυμα, θα τα στέλνει στην χώρα του καταθέτη.

Μέσα στο καλοκαίρι θα υπογραφούν οι σχετικές συμφωνίες με την Βρετανία και την Γερμανία, οι πολίτες των οποίων πιστεύεται ότι έχουν καταθέσεις 95 δισ. και 315 δισ. δολαρίων αντίστοιχα σε ελβετικές τράπεζες. Θα ακολουθήσουν συμφωνίες με την Ιταλία και την Γαλλία, σύμφωνα με τις ελβετικές πηγές. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ενδεικτικά ότι η Γερμανία θα εισπράξει περί τα 50 δισ. ευρώ τον πρώτο χρόνο.  

Ελβετικές πηγές υπολογίζουν ότι οι «μυστικές και μη φορολογούμενες» καταθέσεις Ελλήνων σε ελβετικές τράπεζες φθάνουν τα 30 δισ. δολάρια. Αν, όπως πιστεύουν, υπάρξει συμφωνία με την ελληνική κυβέρνηση με όρους ανάλογους εκείνων που συμφωνήθηκαν με την Βρετανία, η φορολόγηση των ελληνικών καταθέσεων θα αποδώσει περί τα δύο δισ. ευρώ τον πρώτο χρόνο.




Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ online

Κυριακή 24 Απριλίου 2011

MNT: Ανακοίνωση TAXISnet σχετικά με τις παρατάσεις των ...

MNT: Ανακοίνωση TAXISnet σχετικά με τις παρατάσεις των ...: " Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η Αγαπητοί χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών Σας ενημερώνουμε ότι η ηλεκτρονική υποβολή των εκκαθ..."

Ανακοίνωση TAXISnet σχετικά με τις παρατάσεις των δηλώσεων


               



Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η


Αγαπητοί χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών

Σας ενημερώνουμε ότι η ηλεκτρονική υποβολή των εκκαθαριστικών δηλώσεων Φ.Π.Α. για υποκείμενους που τηρούσαν βιβλία Α΄ ή Β΄ κατηγορίας ΚΒΣ, παρατείνεται μέχρι και τις 27/04/2011 και η υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος Ν.Π. (Έντυπο Ε5), μέχρι 29/4/2011.

Προσοχή.
Οι χρεωστικές δηλώσεις Ε5 έτους 2011 που έχουν ήδη υποβληθεί και η ταυτότητα πληρωμής έχει καταληκτική ημερομηνία πληρωμής 28/04/2011, πρέπει να πληρωθούν μέχρι την παραπάνω ημερομηνία (28/04/2011). Η παράταση ισχύει για τις δηλώσεις που θα υποβληθούν από σήμερα και μετά.

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

MNT: Παράταση των εκκαθαριστικών δηλώσεων Φ.Π.Α.

MNT: Παράταση των εκκαθαριστικών δηλώσεων Φ.Π.Α.: " ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ Π.Ο.Φ.Ε.Ε ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42 - 46 - ΑΘΗΝΑ 104 34 ΤΗΛ: 210 82 53 445 - FAX: 210 8..."

Παράταση των εκκαθαριστικών δηλώσεων Φ.Π.Α.


 



ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ
Π.Ο.Φ.Ε.Ε
ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42 - 46 - ΑΘΗΝΑ 104 34
ΤΗΛ: 210 82 53 445 - FAX: 210 82 53 446 - Ε - Μail: pofee@otenet.gr
ΑΠ.ΑΝΑΓ. ΠΟΛ.ΠΡΩΤ.ΑΘΗΝΩΝ 2923/94 ΚΑΙ ΑΡ.ΚΑΤ. 545/4787

Αθήνα, 20 Απριλίου 2010

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ύστερα απο σημερινή τηλεφωνική επικοινωνία με το Υφυπουργό Οικονομικών κο Δημήτριο Κουσελά, παρατείνεται η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής των εκκαθαριστικών Φ.Π.Α. μέχρι και τηνΤετάρτη 27 Απριλίου 2011.


Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                                 
Πανίδης Αβραάμ                                    

Ο Γενικός Γραμματέας
Πατέλης Νικόλαος

Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

MNT: Η Aμοιβή της εργασίας κατά τη διάρκεια των Εορτών ...

MNT: Η Aμοιβή της εργασίας κατά τη διάρκεια των Εορτών ...: " Κατά την Μ. Παρασκευή: Επιτρέπεται η λειτουργία των επιχειρήσεων και η απασχόληση των μισθωτών μετά τις 11 π.μ. (Β.Δ. 7..."

Η Aμοιβή της εργασίας κατά τη διάρκεια των Εορτών του Πάσχα


   

Κατά την Μ. Παρασκευή: Επιτρέπεται η λειτουργία των επιχειρήσεων και η απασχόληση των μισθωτών μετά τις 11 π.μ. (Β.Δ. 748/66). Κατά τη ημέρα αυτή όταν πραγματοποιηθεί εργασία δεν οφείλεται καμία προσαύξηση των αποδοχών. Ειδικά όμως για ορισμένες κατηγορίες επιχειρήσεων όπως π.χ. κλινικές, τσιμεντοβιομηχανίες, φροντιστήρια, εταιρείες ξυλεμπορίου, πετρελαιοειδών κ.λπ. ή ορισμένες ειδικότητες έχει καθιερωθεί η ημέρα αυτή ως ημέρα αργίας και οφείλεται το ημερομίσθιο της ημέρας αυτής προσαυξημένο κατά 75%.

Το Μ. Σάββατο: Είναι εργάσιμη ημέρα εκτός αν έχει καθιερωθεί ως αργία με βάση κλαδική Σ.Σ.Ε., οπότε σε όσους εργασθούν οφείλεται το ημερομίσθιο της ημέρας αυτής προσαυξημένο κατά 75%.

Κυριακή του Πάσχα: Αντιμετωπίζεται όπως και οι υπόλοιπες Κυριακές του έτους. Σε όποιους εργασθούν (νομίμως ή παρανόμως) κατά την ημέρα αυτή οφείλεται προσαύξηση 75% και χορηγείται αναπληρωματική εβδομαδιαία ανάπαυση.

Η Δευτέρα του Πάσχα: Είναι υποχρεωτική αργία για όλες τις επιχειρήσεις και εργαζομένους εκτός από αυτούς που εργάζονται νομίμως κατά την Κυριακή π.χ. κλινικές, επισιτιστικά καταστήματα, συγκοινωνίες, επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας κ.λπ.

Σε όσους ημερομίσθιους δεν απασχοληθούν κατά την ημέρα αυτή καταβάλλεται ένα απλό ημερομίσθιο.
Εάν αμείβονται με μηνιαίο μισθό δεν οφείλεται πρόσθετη αμοιβή.

Σε όσους εργασθούν κατά την ημέρα αυτή (ημερομίσθιοι ή με μηνιαίο μισθό) οφείλεται προσαύξηση 75% για όσες ώρες εργασθούν κατά την ημέρα αυτή.

Αρθρο της ΠΙΜ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ

Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

Φορολογητέα αξία στην αυτοπαράδοση

Για τις πράξεις παράδοσης ακινήτων που αναφέρονται στην περιπτ. γ΄ τnς παρ. 2 του άρθρου 7 του κώδικα Φ.Π.Α., δηλαδή τις αυτοπαραδόσεις ακινήτων, ως φορολογητέα αξία λαµβάνεται σύµφωνα µε την περίπτ. α' τnς παρ. 2 του άρθρου 19 του Κώδικα Φ.Π.Α., "η τρέχουσα τιµή αγοράς των αγαθών ή παρόµοιων αγαθών ή, αν δεν υπάρχει τιµή αγοράς, το κόστος των αγαθών", κατά το χρόνο παράδοσής τouς.
Επειδή στις περιπτώσεις αυτές, η κατασκευαστική επιχείρηση δεν αγοράζει αλλά κατασκευάζει το ακίνητο, ως φορολογητέα αξία τnς αυτοπαράδοσης λαµβάνεται το κόστος κατασκευής.
Για τις πράξεις αυτές, ο υποκείµενος υποχρεούται σε υποβολή τnς ''Ειδικής Δήλωσης Φ.Π.Α." χωρίς όµως την καταβολή (πληρωµή) του φόρου που αναλογεί. Τα δεδοµένα τnς ''Ειδικής Δήλωσης", µεταφέρονται στην περιοδική δήλωση του υπόχρεου, τnς αντίστοιχης φορολογικής περιόδου και η καταβολή γίνεται µε την περιοδική δήλωση.

Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

Ανακοίνωση σχετικά με τις νέες διαδικασίες συνοπτικού ελέγχου

Ανακοίνωση σχετικά με τις νέες διαδικασίες συνοπτικού ελέγχου:

Ρυθμίζονται με Υπουργική Απόφαση, που θα αναρτήθηκε στη «Διαύγεια», οι διαδικασίες διενεργείας συνοπτικού ελέγχου σε εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις φόρου εισοδήματος και λοιπών φορολογικών αντικειμένων των επιτηδευματιών με τον καθορισμό ελάχιστων, ουσιαστικών, υποχρεωτικών και αντικειμενικών επαληθεύσεων. Έτσι, συντομεύεται η χρονική διάρκεια του ελέγχου, με αποτέλεσμα να μειώνεται και το διοικητικό κόστος, τόσο για τους επιτηδευματίες, όσο και για το Δημόσιο, ενώ εμπεδώνεται κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ Διοίκησης και διοικούμενου.

Το Υπουργείο Οικονομικών, λαμβάνοντας υπόψη το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον και την έλλειψη ρευστότητας των επιχειρήσεων, διευκολύνει την επίλυση των φορολογικών διαφορών σε σχέση με τα ισχύοντα για τους ελέγχους, πριν την έκδοση της συγκεκριμένης απόφασης. Επιπλέον, διευκολύνονται οι επιχειρήσεις στην εξυπηρέτηση των δόσεων, καθώς προβλέπεται ικανός αριθμός δόσεων ανάλογα με το συνολικό προς καταβολή ποσό.

Με τη συγκεκριμένη ελεγκτική διαδικασία προσδοκάται ότι θα ελεγχθεί με διαφάνεια μεγάλος αριθμός εκκρεμών υποθέσεων, θα ενισχυθούν σημαντικά τα φορολογικά έσοδα και θα αυξηθεί η εθελοντική συμμόρφωση των επιχειρήσεων.

Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Χρονος φορολογιας ΦΠΑ στις οικοδομες

Aρθρο 26 του νεου Nομοσχεδίου 26/1/2011
3. Χρόνος φορολογίας ΦΠΑ στις οικοδομές εάν δεν πωληθούν τα διαμερίσματα ή καταστήματα

Με τις υφιστάμενες διατάξεις το ακίνητο παύει να θεωρείται νεόδμητο και άρα υπαγόμενου σε ΦΠΑ κατά την μεταβίβασή του, με την συμπλήρωση πέντε ετών από την έκδοση της οικοδομικής αδείας. Στο χρονικό αυτό σημείο ακίνητα τα οποία δεν έχουν μεταβιβασθεί ή χρησιμοποιηθεί και παραμένουν στην κατασκευαστική επιχείρηση προς πώληση θεωρούνται ότι χρησιμοποιήθηκαν με αποτέλεσμα να προκύπτει η υποχρέωση των κατασκευαστικών επιχειρήσεων να καταβάλουν αυτές τον ΦΠΑ που αντιστοιχεί στο μέχρι εκείνη τη στιγμή κόστος του ακινήτου (αυτοπαράδοση).
Συμβαίνει όμως πολλές φορές η ανέγερση της οικοδομής να μην μπορεί να ξεκινήσει παρά την έκδοση της άδειας ή να διακόπτεται, για λόγους που δεν εξαρτώνται από τον κατασκευαστή, αλλά από δημόσιες υπηρεσίες ή ΔΕΚΟ όπως π.χ. αρχαιολογική υπηρεσία, πολεοδομία, ΕΥΔΑΠ, ΔΕΗ, κ.λπ.. Επίσης συχνά συμβαίνει (και ιδιαίτερα στην παρούσα κατάσταση λόγω της οικονομικής κρίσης) η ανέγερση να μην έχει ολοκληρωθεί με την παρέλευση της πενταετίας αλλά να συνεχίζεται και πέραν αυτής, οπότε απαιτείται η καταβολή του ΦΠΑ λόγω αυτοπαράδοσης χωρίς ακόμη να έχει ολοκληρωθεί το κόστος της οικοδομής. Σε περίπτωση δε που σκοπίμως δεν αρχίσει η ανέγερση μέσα στην πενταετία ή αρχίσει μεν αλλά πραγματοποιηθούν ελάχιστες εργασίες και συνεχιστεί η ανέγερση μετά την παρέλευση της πενταετίας, ουσιαστικά διαφεύγει ο ΦΠΑ(23%) , καθόσον δεν υπάρχει κτήριο το οποίο θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι αυτοπαραδίδεται και να καταβληθεί ΦΠΑ, το ακίνητο δε κατασκευαζόμενο μετά την παρέλευση της πενταετίας από την έκδοση της αδείας θα μεταβιβασθεί με ΦΜΑ(10%).
Με την προτεινόμενη διάταξη εξακολουθεί να θεωρείται ως νεόδμητο το ακίνητο μέχρι την συμπλήρωση τριετίας από την αποπεράτωση της οικοδομής. Με τον τρόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα αφ’ ενός στις κατασκευαστικές επιχειρήσεις να αποπερατώνουν την οικοδομή χωρίς πρόσθετα βάρη τα οποία αυξάνουν το κόστος και τελικώς την τιμή διάθεσης του ακινήτου, και αφ’ ετέρου το δημόσιο εισπράττει πλέον ΦΠΑ κατά την πώληση ή την αυτοπαράδοση του ακινήτου (μίσθωση, ιδιόχρηση, δωρεάν παραχώρηση κλπ), σε περίπτωση δε που αυτό δεν έχει μεταβιβασθεί ή χρησιμοποιηθεί μέσα σε μία τριετία από την αποπεράτωσή της οικοδομής, τότε οι αδιάθετες ιδιοκτησίες θεωρείται ότι χρησιμοποιήθηκαν και καταβάλλεται πλέον ΦΠΑ επί του συνολικού κόστους αυτών (αποπερατωμένων) και όχι πλέον και ημιτελών όπως συνέβαινε με τις προϊσχύουσες διατάξεις. <BR style="mso-special-character: line-break"><BR style="mso-special-character: line-break">


Ταυτόχρονα καθιερώνεται η υποχρέωση ενημέρωσης της ΓΓΠΣ από το ΙΚΑ, μέσα στο μήνα Ιανουάριο ???? κάθε έτους, για τις οικοδομές που δηλώθηκαν ως αποπερατωθείσες κατά το προηγούμενο έτος έτσι ώστε να είναι εφικτός ο προσδιορισμός των κατασκευαστικών επιχειρήσεων για τις οποίες υπάρχει υποχρέωση αυτοπαράδοσης για αδιάθετες ιδιοκτησίες μετά την παρέλευση τριετίας από την αποπεράτωσή τους.<BR style="mso-special-character: line-break"><BR style="mso-special-character: line-break">

Ποιες χώρες είναι περισσότερο υπέρ της ελεύθερης αγοράς;

Η πίστη στην ελεύθερη αγορά βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα στη μεγαλύτερη οικονομία της ελεύθερης αγοράς στον κόσμο. Το 2010, το 59% των Αμερικανών που ρωτήθηκαν από την GlobeScan, μια εταιρεία δημοσκοπήσεων, συμφώνησαν «πολύ» ή «αρκετά» ότι η ελεύθερη αγορά ήταν το καλύτερο σύστημα για το μέλλον του κόσμου. Αυτό έχει μειωθεί δραστικά από 80%, που ήταν όταν το ερώτημα τέθηκε για πρώτη φορά το 2002. Και μεταξύ των φτωχότερων Αμερικανών, με εισόδημα κάτω από $20.000, η πίστη στον καπιταλισμό μειώθηκε από 76% σε 44% σε ένα μόλις έτος. Από τις 25 ερωτηθέντες χώρες, η στήριξη στην ελεύθερη αγορά είναι τώρα μεγαλύτερη στη Γερμανία, ακριβώς μπροστά από τη Βραζιλία και την κομμουνιστική Κίνα, οι οποίες έχουν δει σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Οι Ινδοί είναι λιγότερο ενθουσιώδεις παρά την πρόσφατη αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης. Η Ιταλία δείχνει μια εκπληκτική αγάπη στις αγορές για μια θέση που είναι ανταγωνιστική σε πολλούς τομείς. Στη Γαλλία το ένα τρίτο των ανθρώπων πιστεύουν ότι η ελεύθερη αγορά είναι η καλύτερη επιλογή, κάτω από 42% που ήταν το 2002.


ΠΗΓΗ: The Economist

Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

Πλαφόν τα πέντε χρόνια για αναγνώριση χρόνου εκτός ΤΕΒΕ

Πραγματικός θεωρείται ο χρόνος ασφάλισης που είχε αναγνωριστεί στο ΤΕΒΕ, το ΤΑΕ και ΤΣΑ στο παρελθόν, ακόμη κι αν υπερβαίνει την πενταετία, και μόνο όσοι δεν είχαν εξαντλήσει το όριο των πενταετών μπορούν να αναγνωρίσουν το χρόνο ο οποίος υπολείπεται.

Αυτό διευκρινίζει η νομική υπηρεσία του ΟΑΕΕ με αφορμή ερωτήματα τα οποία υποβάλλουν ασφαλισμένοι σχετικά με τη δυνατότητα αναγνώρισης χρόνου αποδεδειγμένης άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας πριν από την εγγραφή στα μητρώα του ΟΑΕΕ με όριο, όμως, τα 5 έτη. Σύμφωνα με τη νομική υπηρεσία «ο αναγνωρισμένος ήδη πριν από την άσκηση επαγγέλματος χρόνος, ισχύει ως πραγματικός χρόνος ασφάλισης και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί έστω κι αν υπερβαίνει την πενταετία.

Αν είναι κατώτερος της πενταετίας, για να μην προκύπτει παραβίαση της αρχής της ισότητας, δικαιούται ο ασφαλισμένος να ζητήσει την αναγνώριση του υπολοίπου της πενταετίας, δεν δικαιούται, όμως, να κάνει χρήση δύο φορές του αυτού δικαιώματος το οποίο του παρείχε η προϊσχύουσα νομοθεσία και επαναλαμβάνουν οι διατάξεις της παρ. 18 του άρθρου 10 του ν. 3863/2010». Σημειώνεται ότι ο συνολικός χρόνος αναγνώρισης χρόνου ασφάλισης (από όλες της «πηγές» των πλασματικών ετών που μπορεί να αξιοποιεί κάθε ασφαλισμένος, περιλαμβανομένου και του χρόνου πριν από την υπαγωγή στην ασφάλιση στον ΟΑΕΕ) το 2011 δεν μπορεί να υπερβεί τα 4 χρόνια για όσους θεμελιώνουν φέτος συνταξιοδοτικό δικαίωμα, ενώ το 2012 θα είναι 5, το 2013 αυξάνονται σε 6 και το 2014 στα 7 χρόνια.

ΠΗΓΗ: ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Μετά την Ελλάδα και την Ιρλανδία, η Πορτογαλία είναι η τρίτη χώρα στην περιφέρεια της Ευρώπης που αναζητεί οικονομική διάσωση

Άλλο ένα ντόμινο έχει πέσει στην κρίση χρέους στην ευρωζώνη. Μετά την Ελλάδα και την Ιρλανδία, η Πορτογαλία έχει γίνει η τρίτη οικονομία φορτωμένη με χρέος στην περιφέρεια της Ευρώπης που ζητά οικονομική διάσωση.

Οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δίνουν μια ανάσα ανακούφισης. Ο Olli Rehn, κορυφαίος οικονομολόγος της ΕΕ, είπε ότι ήταν ένα "υπεύθυνο βήμα για την εξασφάλιση της χρηματοοικονομικής σταθερότητας της ζώνης του ευρώ". Ο José Manuel Barroso, ο πρώην πρωθυπουργός της Πορτογαλίας ο οποίος είναι σήμερα πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δήλωσε ότι το αίτημα αυτό θα πρέπει να "εξετάζεται με τον ταχύτερο δυνατό τρόπο".


Ωστόσο, η Πορτογαλία, που αντιμετωπίζει χρόνια λιτότητας και χαμηλής ανάπτυξης, μπορεί να μην είναι διατεθειμένη να συμμετάσχει σε αυτό το ευρύ χαρμόσυνο κλίμα. Η Ισπανία, στερούμενη το προστατευτικό τείχος που η Πορτογαλία είχε προηγουμένως, θα μπορούσε να αισθάνεται ανησυχία.


Οι αγορές έχουν δώσει μέχρι σήμερα στην Ισπανία το πλεονέκτημα της αμφιβολίας, εκτιμώντας τα αποφασιστικά μέτρα για την μείωση του ελλείμματος που εφαρμόσθηκαν από τον José Luis Rodríguez Zapatero, τον σοσιαλιστή πρωθυπουργό της χώρας. Όμως, οι επενδυτές μπορεί να γίνουν περισσότερο επιφυλακτικοί όταν αρχίσουν να εξετάζουν τις προβληματικές τράπεζικές καταθέσεις ταμιευτηρίου της Ισπανίας πιο προσεκτικά, σημειώνοντας ότι η κυβέρνη
ση έχει επίσης μεγαλύτερο δημοσιονομικό έλλειμμα από την Πορτογαλία.

Ο José Sócrates, ο απερχόμενος πρωθυπουργός της Πορτογαλίας, ο οποίος αντιστάθηκε σθεναρά την έκτακτη οικονομική βοήθεια για σχεδόν ένα χρόνο, κατηγόρησε την τελική συνθηκολόγησή του με τους κεντροδεξιούς Σοσιαλδημοκράτες (PSD), το κύριο κόμμα της αντιπολίτευσης. Με την άρνησή του να υποστηρίξει το τέταρτο πακέτο λιτότητας της σοσιαλιστικής κυβέρνησης, είπε πως το PSD είχε καθιζάνει μια πολιτική κρίση που τον ανάγκασε να παραιτηθεί στις 23 Μαρτίου, προκαλώντας πρόωρες εκλογές στις 5 Ιουνίου.


Η Πορτογαλία και οι τράπεζές της είχαν δει πως τα πιστοληπτικά τους ποσοστά υποβαθμίστηκαν σε "επικίνδυνα" επίπεδα, είπε ο κ. Sócrates. Το κόστος δανεισμού της χώρας αυξήθηκε διαδοχικά σε υψηλά επίπεδα για την ευρώ-εποχή για 11 συνεχόμενες ημέρες. Λίγο πριν ανακοινώσει σε σύντομο τηλεοπτικό διάγγελμα το βράδυ της Τετάρτης ότι είχε ζητήσει από την ΕΕ βοήθεια, η Πορτογαλία είχε αναγκαστεί να πληρώσει ό, τι οι αναλυτές είχαν χαρακτηρίσει ως "απαγορευτικό", ένα επιτόκιο επιπέδου 5,9% για την απολαβή € 1.000.000.000 (1.430.000.000 δολαρίων) στο χρέος ενός έτους.


Ο Pedro Passos Coelho, ο αρχηγός του PSD και επικρατέστερος στις δημοσκοπήσεις για να γίνει ο επόμενος πρωθυπουργός, δήλωσε ότι το αίτημα ενίσχυσης είχε έρθει πολύ αργά, αλλά ότι, ωστόσο, θα την υποστηρίξει.


Η απερχόμενη κυβέρνηση δεν διευκρίνισε πόσα ή τι είδους βοήθεια έχει ζητήσει. Αλλά, όμως, είναι απίθανο, να είναι όμοια με την ελληνική ή ιρλανδική μορφή έκτακτης οικονομικής βοήθειας υποστηριζόμενη από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και το ΔΝΤ.


Μόνο η νέα κυβέρνηση που έχει επιλεγεί με την εκλογή θα έχει το δικαίωμα να διαπραγματευτεί ένα "πιο ουσιαστικό" πακέτο ενισχύσεων αυτού του είδους, σύμφωνα με τον κ. Passos Coelho. Εν τω μεταξύ, ο κ. Sócrates αναμένεται να διαπραγματευτεί κάποια μορφή προσωρινών ενισχύσεων που θα δει η Πορτογαλία μετά από δύο μεγάλα εμπόδια χρηματοδότησης στις 15 Απριλίου και 15 Ιουνίου, όταν πρέπει να πληρώσει συνολικά € 12 δισ. σε εξαγορές ομολόγων και πληρωμές τόκων.


Ο κ. Sócrates έχει αποσυρθεί, αλλά η Πορτογαλία ξέρει από το παράδειγμα της Ελλάδας και της Ιρλανδίας ότι τα προβλήματα της δεν έχουν ακόμη τελειώσει. Ο João Leite, επικεφαλής επενδύσεων στην Banco Carregosa της Πορτογαλίας, είπε ότι η αίτηση ενίσχυσης είναι απίθανο να οδηγήσει σε σημαντική μείωση των αποδόσεων των μακροπρόθεσμων χρεών της χώρας.


Σημαντικό για τους ψηφοφόρους είναι πως τα μέτρα λιτότητας που οι φορολογικά συντηρητικές κυβερνήσεις της Ευρώπης θα απαιτήσουν ως προϋπόθεση για την ενίσχυση αναμένεται να είναι πολύ δυσχερέστερα από ό, τι εκείνα που πέρασε ο κ. Sócrates. Πάνω από όλα αυτά, οι Πορτογάλοι θα πρέπει να υπομείνουν δύο μήνες προεκλογικού αγώνα πολιτικών, των οποίων η αξιοπιστία των πολλών ψηφοφόρων έχει πέσει τόσο χαμηλά όσο η πιστοληπτική ικανότητα
της χώρας σε αγορές ομολόγων.

ΠΗΓΗ: The Economist

Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Why thinking is the enemy of innovation


Λογιστές και κοσμηματοπώλες τα... μάτια και τα αυτιά της εφορίας

Σε «μάτι» της εφορίας καλούνται να μεταβληθούν άμεσα λογιστές, φοροτεχνικοί, κτηματομεσίτες, κοσμηματοπώλες αλλά και έμποροι πολυτελών σκαφών και αυτοκινήτων που υποχρεώνονται πλέον να αποκαλύπτουν κάθε υπόθεση που υποκρύπτει προσπάθεια ξεπλύματος μαύρου χρήματος εκ μέρους των πελατών τους. 

Το υπουργείο Οικονομικών, μετά τα κρούσματα πρωτόγνωρης για τα ελληνικά δεδομένα προσπάθειας νομιμοποίησης παράνομων κινητών και ακίνητων περιουσιακών στοιχείων τα τελευταία χρόνια, προχωρεί με χθεσινή του εγκύκλιο στην εντατικοποίηση των προσπαθειών για την παρεμπόδιση όσων επιχειρούν να «ξεπλένουν» μαύρο χρήμα.

Με το μέτρο αυτό η κυβέρνηση επιχειρεί να καταστήσει όλες τις παραπάνω επαγγελματικές κατηγορίες μαζί με τους οίκους δημοπρασιών και τους εκπλειστηριαστές συμμάχους της στην προσπάθεια αντιμετώπισης του φαινομένου νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές ενέργειες αλλά και συνυπεύθυνες για να περιορίσει τις περιπτώσεις συγκάλυψης των υποθέσεων.

Στο πλαίσιο όλες τίθενται υπό στενότερο ελεγκτικό κλοιό τραπεζικές και χρηματιστηριακές συναλλαγές αλλά και κάθε απόκτηση, κατοχή ή χρήση μεγάλης κινητής ή ακίνητης περιουσίας από πρόσωπα που είτε εμφανίζονται ασυνεπείς στις φορολογικές τους υποχρεώσεις είτε προχωρούν σε συναλλαγές μεγάλης αξίας με μετρητά. Ως ύποπτη και ασυνήθης συναλλαγή ή δραστηριότητα νοείται εκείνη που δεν συνάδει με τη συναλλακτική, επιχειρηματική ή επαγγελματική συμπεριφορά του συναλλασσόμενου ή του πραγματικού δικαιούχου ή με την οικονομική τους επιφάνεια ή που δεν έχει προφανή σκοπό ή κίνητρο οικονομικής, επαγγελματικής ή προσωπικής φύσεως.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνυπευθυνότητα των επαγγελματιών αυτών καθορίζεται με την εγκύκλιο για προσπάθειες νομιμοποίησης μαύρων χρημάτων, καθώς μέχρι σήμερα όλες αυτές οι επαγγελματικές κατηγορίες δεν είναι υποχρεωμένες από τον νόμο να «καρφώνουν» τους πελάτες τους για ενδεχόμενα έσοδα από εγκληματικές ενέργειες.

Για παράδειγμα οι λογιστές - ελεύθεροι επαγγελματίες, οι ιδιώτες ελεγκτές και οι φορολογικοί ή φοροτεχνικοί σύμβουλοι δεν είναι υποχρεωμένοι να αναφέρουν στην Αρχή Καταπολέμηση της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες (άρθρο 7 του Ν. 3691/2008), όπως ισχύει, περιπτώσεις ενδεχόμενης φοροδιαφυγής ή δωροδοκίας ή λαθρεμπορίας που υποπίπτουν στην αντίληψή τους κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, αλλά μόνο περιπτώσεις ενδεχόμενης νομιμοποίησης εσόδων (ξέπλυμα χρήματος) που προέρχονται από τη συγκεκριμένη εγκληματική δραστηριότητα.

Ετσι και με βάση την εγκύκλιο, όταν λογιστές παρατηρήσουν, κατά την άσκηση της εργασίας τους, ότι πελάτες τους ενδεχομένως προβαίνουν σε πράξεις φοροδιαφυγής γενικώς (π.χ. δεν έχουν αποδώσει τους οφειλόμενους φόρους), δεν αποστέλλουν σχετική αναφορά στην Αρχή του άρθρου 7 του Ν. 3691/2008, όπως ισχύει. Αντιθέτως, όταν διαπιστώσουν περίπτωση φοροδιαφυγής (π.χ. μη απόδοση ΦΠΑ) εκ μέρους πελάτη τους και ταυτόχρονα αγορά από τον ίδιο κινητών ή ακίνητων περιουσιακών στοιχείων μεγάλης αξίας, τότε οφείλουν να αποστείλουν σχετική αναφορά στην ανωτέρω Αρχή.

Τέτοια υποχρέωση έχουν οι λογιστές που δεν συνδέονται με σχέση εξηρτημένης εργασίας και οι ιδιώτες ελεγκτές, οι φορολογικοί ή φοροτεχνικοί σύμβουλοι, οι εταιρείες φορολογικών ή φοροτεχνικών συμβουλών, καθώς και οι συμβολαιογράφοι και δικηγόροι που λαμβάνουν πληροφορίες από ή σχετικά με πελάτη τους.

Τα παραπάνω πρόσωπα οφείλουν να υποβάλλουν αναφορά στην Αρχή, όταν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους αντιλαμβάνονται ύποπτες συναλλαγές, δηλαδή συναλλαγές οι οποίες ενδεχομένως υποκρύπτουν νομιμοποίηση προϊόντος εγκλήματος (μετατροπή, μεταβίβαση, κατοχή, χρησιμοποίηση κ.λπ.), το οποίο μπορεί να προέρχεται από οποιαδήποτε εγκληματική δραστηριότητα, από αυτές που αναφέρονται στο άρθρο 3 του Ν. 3691/2008 (π.χ. δωροδοκία, σωματεμπορία, εμπορία ναρκωτικών, φοροδιαφυγή που συνιστά φορολογικό αδίκημα, αδικήματα λαθρεμπορίας κ.λπ.), και όχι γι' αυτήν καθαυτή την εγκληματική πράξη.
Συνεπώς, αντικείμενο αναφορών των υπόχρεων προσώπων θα πρέπει να αποτελεί η χρήση του προερχόμενου από εγκληματική δραστηριότητα προϊόντος με σκοπό τη νομιμοποίησή του και όχι η τέλεση συγκεκριμένης και εξειδικευμένης αξιόποινης πράξης (π.χ. απάτη ή υπεξαίρεση ή κλοπή κ.λπ.), για την τέλεση της οποίας αρκεί απλή και γενική υπόνοια.


ΠΟΙΟΙ «ΚΑΡΦΩΝΟΥΝ»
Υποχρέωση αναφοράς στην αρμόδια Αρχή έχουν και:

- Οι κτηματομεσίτες, όταν μεσολαβούν στη μεταβίβαση ακινήτων και, από τις γενικές πληροφορίες που συλλέγουν για τους πελάτες τους με βάση τις υποχρεώσεις τους που προβλέπονται από τον Ν. 3691/2008, αποκομίζουν την εντύπωση ότι η γενική οικονομική κατάσταση κάποιου πελάτη δεν δικαιολογεί το ύψος της συναλλαγής, τότε οφείλουν να αποστείλουν σχετική αναφορά στην Αρχή.

- Εμποροι αγαθών μεγάλης αξίας, π.χ. έμποροι πολυτελών αυτοκινήτων όταν διαπιστώνουν για παράδειγμα επιμονή του πελάτη για αγορά αυτοκινήτου τοις μετρητοίς, διότι στην περίπτωση αυτή ενδέχεται να υποκρύπτεται απόπειρα ξεπλύματος χρήματος.
Τα ίδια ισχύουν αναλογικά και για τα λοιπά υπόχρεα πρόσωπα αρμοδιότητας Γενικής Δ/νσης Φορολογικών Ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών, όπως οίκοι δημοπρασίας, εκπλειστηριαστές και ενεχυροδανειστές.
Σημειώνεται, επίσης, ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του ίδιου νόμου, τα υποκαταστήματα και γραφεία αντιπροσωπείας ελληνικών πιστωτικών ιδρυμάτων ή χρηματοπιστωτικών οργανισμών που λειτουργούν σε άλλη χώρα διαβιβάζουν πληροφορίες ή αναφορά ύποπτων συναλλαγών προς την αρμόδια Αρχή, όπως επίσης πληροφορίες μπορούν να αντληθούν και από τα πιστωτικά ιδρύματα, τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και τους χρηματοπιστωτικούς ομίλους, συνεπώς και από τις εταιρείες κεφαλαίου επιχειρηματικών συμμετοχών.

Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του Ν. 3691/2008, τα υπόχρεα νομικά πρόσωπα, οι υπάλληλοι και τα διευθυντικά στελέχη τους και τα υπόχρεα φυσικά πρόσωπα απαγορεύεται να γνωστοποιούν στον εμπλεκόμενο πελάτη ή σε τρίτους, με την επιφύλαξη των οριζομένων στο άρθρο 32 του Ν. 3691/2008, ότι διαβιβάστηκαν αρμοδίως ή ζητήθηκαν πληροφορίες ή ότι διεξάγεται ή ενδέχεται ή πρόκειται να διεξαχθεί έρευνα για αδικήματα ξεπλύματος χρήματος ή χρηματοδότησης της τρομοκρατίας. Με τις ίδιες διατάξεις ορίζεται ότι τα φυσικά πρόσωπα που παραβιάζουν από πρόθεση το καθήκον εχεμύθειας τιμωρούνται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών μηνών και με χρηματική ποινή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ιστοσελίδα της Αρχής (www.hellenic-fiu.gr) έχουν αναρτηθεί υποδείγματα αναφοράς ύποπτων συναλλαγών ανά κατηγορία υπόχρεων προσώπων, για τη διευκόλυνση των αναφερόντων.
ΠΗΓΗ: ΚΕΡΔΟΣ

Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Αγριο κυνηγητό σε όσους αγνόησαν την περαίωση - 500.000 ελέγχους φαστ-τρακ ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών

Έτοιμη είναι η υπουργική απόφαση που θα δίνει εντολή σε όλες τις εφορίες της χώρας να στείλουν σημειώματα σε περίπου 500.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες που δεν εντάχθηκαν στην περαίωση προκειμένου να διενεργηθεί έλεγχος «φαστ τρακ». Αυτό σημαίνει ότι χιλιάδες επαγγελματίες που έχουν ανοιχτούς λογαριασμούς με την εφορία θα επιβαρυνθούν με πρόσθετες επιβαρύνσεις καθώς το κόστος του ελέγχου είναι βέβαιο ότι θα αποδειχθεί πολύ υψηλότερο από την ελάχιστη επιβάρυνση ανά χρήση που όριζε ο νόμος της περαίωσης. Τη σχετική απόφαση αναμένεται να υπογράψει άμεσα ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Δημ. Κουσελάς με στόχο την είσπραξη των πολυπόθητων εσόδων. Μάλιστα όπως επισημαίνουν αρμοδίως από το υπουργείο Οικονομικών είναι πολύ σημαντικό οι εφορίες να διενεργήσουν τους ελέγχους με διαδικασίες εξπρές για να γνωρίζουν με ακρίβεια πόσα έσοδα θα εισπράξει το Δημόσιο μέχρι το τέλος του έτους.

Εν τω μεταξύ, ο Υφυπουργός Οικονομικών κ. Δημ. Κουσελάς, θα συναντηθεί σήμερα στις 12:30 το μεσημέρι, με τους Προϊσταμένους των ΔΟΥ, των Τελωνείων και του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στο Εμπορικό Επιμελητήριο Αλεξανδρούπολης.

Αντικείμενο της σύσκεψης είναι ο προγραμματισμός και η εντατικοποίηση των ελέγχων για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Λίγο νωρίτερα, στις 10 π.μ. ο κ. Κουσελάς θα επισκεφτεί το συνοριακό Τελωνείο των Κήπων, που αποτελεί την κύρια πηγή εισόδου και εξόδου με τη γείτονα Τουρκία, καθώς το Υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει την αναβάθμιση των ελέγχων σε όλες τις πύλες εισόδου – εξόδου της χώρας μας.

Πηγή Το Βήμα

Νέο ωράριο: Σε ποιες υπηρεσίες θα εφαρμοστεί

Οι υπηρεσίες που θα έχουν απογευματινή λειτουργία από τον Οκτώβριο θα αφορούν τομείς που έχουν άμεση σχέση με την εξυπηρέτηση των πολιτών. Το υπουργείο Εσωτερικών σχεδιάζει παράλληλα την δημιουργία e-KEΠ, τα οποία σε συνδυασμό με τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης αναμένεται να διαμορφώσουν ένα πλαίσιο ολοκληρωμένων υπηρεσιών. Εξετάζεται η απογευματινή λειτουργία στις παρακάτω υπηρεσίες:

- Πολεοδομίες στους 325 δήμους.

- Εφορίες (το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει και τα φορολογικά ΚΕΠ).

- Δημοτολόγια.

- Ληξιαρχεία.

- Οικονομικές υπηρεσίες των ΟΤΑ.

- Ασφαλιστικά ταμεία (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κ.τ.λ.), στις πρωτεύουσες των νομών.

- Υπηρεσίες Μεταναστών στις 7 αποκεντρωμένες κρατικές διοικήσεις.

- Βρεφονηπιακούς σταθμούς (κρατικούς και δημοτικούς)

-ΚΕΠ.

Η απογευματινή λειτουργία δεν θα είναι καθολική, αλλά θα αφορά συγκεκριμένα τμήματα. Το σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Εσωτερικών αφορά περίπου 20.000 εργαζομένους.

Εξετάζεται το ενδεχόμενο να δοθεί ως κίνητρο για την απογευματινή απασχόληση των υπαλλήλων το μειωμένο ωράριο στα πρότυπα των ΚΕΠ που λειτουργούν απογεύματα και διαθέτουν δύο βάρδιες (8.00-14.00 και 14.00-20.00). Εξετάζεται επίσης το ενδεχόμενο να υπάρχει απογευματινή βάρδια (από τις 12.30 έως τις 20.00) με μειωμένο ωράριο την Παρασκευή. Είναι βέβαιο ότι οι επιτελείς του υπουργείου Εσωτερικών θα εξετάσουν όλα τα ενδεχόμενα, ακόμα και την απογευματινή λειτουργία που θα επιμηκύνει το ωράριο απογευματινής λειτουργίας κατά 4 ώρες (μέχρι τις 19.00). Σε κάθε περίπτωση θα υπάρχει μειωμένο ωράριο κατά μία ή δύο ώρες την Παρασκευή. Επίσης, κίνητρο μπορεί να αποτελέσει ένα ποσό που θα αποδίδεται ως πριμ παραγωγικότητας.

Πάντως, στελέχη της ΑΔΕΔΥ αναφέρουν πως θα πρέπει να υπάρχει σωστός σχεδιασμός και καταγράφουν την προσπάθεια που είχε γίνει στο παρελθόν να λειτουργήσουν το απόγευμα κάποιες εφορίες, χωρίς επιτυχία όμως, αφού εκείνες τις ώρες δεν λειτουργούσε το κεντρικό πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Οικονομικών.




Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ ONLINE

Επιβιώση επαγγελματικών ταξιδιών εν μέσω πετρελαϊκής κρίσης

Οι αυξανόμενες τιμές των καυσίμων προκαλούν σαφώς προβλήματα για τα περιθώρια κέρδους των αεροπορικών εταιρειών. Τι γίνεται όμως αν η αστάθεια στη Μέση Ανατολή επεκταθεί ή χειροτερεύσει; Τι θα γίνει εαν οι τιμές του πετρελαίου συνεχίσουν να αυξάνονται; Θα μπορούσαν να επιζήσουν οι αεροπορικές εταιρείες; Οι επιχειρήσεις ταξιδίων θα απειλούνταν με εξαφάνιση; ο Peter Reuters Myers επισημαίνει κάποια παρήγορα σημεία από μια μελέτη που διεξήχθη από την Global Business Travel Association Foundation (GBTA).

Η GBTA διενεργεί μια προσπάθεια να προβλέψει το αποτέλεσμα των τριών εφιαλτικών σεναρίων για τις αεροπορικές εταιρείες: οι τιμές του πετρελαίου κυμαίνονται γύρω ή και πάνω από $125, $150, ή ακόμα και $200/βαρέλι ως επί το πλείστον μέσα στο 2011, πριν επιστρέψει στα φυσιολογικά επίπεδα το 2013. Εδώ, μέσω του κ. Μάγιερς, καταγράφονται τα αποτελέσματα που βρέθηκαν:

◦ μια διατίμηση του πετρελαίου στα $125/βαρέλι θα οδηγούσε σε μείωση των σχεδόν 5,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων ή 1,5 τοις εκατό των συνολικών δαπανών για επαγγελματικά ταξίδια στις ΗΠΑ και περίπου 700.000 προβλεπόμενα ταξίδια μεταξύ 2011 και 2013.
◦ μια διατίμηση πετρελαίου στα $150/βαρέλι θα οδηγούσε σε μείωση περίπου 6,9 δισεκατομμύρια δολάρια ή 1,8 τοις εκατό των συνολικών δαπανών για επαγγελματικά ταξίδια στις ΗΠΑ και περίπου 1,8 εκατομμύρια προβλεπόμενα ταξίδια μεταξύ 2011 και 2013.
◦ μια διατίμηση πετρελαίου στα $200/βαρέλι, το ακραίο σενάριο της κρίσης, θα οδηγούσε σε μείωση περίπου 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων ή περίπου 2,5 τοις εκατό των συνολικών δαπανών για επαγγελματικά ταξίδια στις ΗΠΑ και περίπου 2,7 εκατομμύρια προβλεπόμενα ταξίδια μεταξύ 2011 και 2013.
Είναι ωραίο να πιστεύουμε ότι η αύξηση των τιμών του πετρελαίου στα $200/βαρέλι θα κόστιζε στην ταξιδιωτική αγορά των ΗΠΑ μόνο 9 δισεκατομμύρια δολάρια. Αλλά ακόμα και η μελέτη της GBTA υποθέτει ότι οι τιμές θα επανέλθουν σε κανονικά επίπεδα το 2013. Τι κι αν δεν γίνει έτσι; Όπως ο κ. Myers σημειώνει, "Αν μια τριπλάσια τιμή του πετρελαίου παραμείνει μακροχρόνια, όλα τα στοιχήματα είναι χαμένα."

Τελικά, αν και η αεροπορική βιομηχανία σε μεγάλο βαθμό επηρεάζεται από τις αυξήσεις των τιμών του πετρελαίου, απέχει από τον μοναδικό τομέας που θα υποστεί ζημία από την τιμή των $200/βαρέλι πετρελαίου. Σίγουρα, ορισμένοι επιχειρηματίες ταξιδιώτες θα μπορούσαν να ακυρώσουν τα ταξίδια, επειδή το υψηλό κόστος των καυσίμων θα κάνει τα εισιτήρια ακριβά και να καταφύγουν σε εναλλακτικά μέσα μεταφοράς ως μια καλύτερη επιλογή. Αλλά αυτό δεν θα ήταν οι μόνες ακυρώσεις. Άλλοι επιχειρηματίες θα έπρεπε να σταματήσουν τα επαγγελματικά τους ταξίδια, διότι η υψηλή ενεργειακή τιμή θα οδηγούσε τους εργοδότες τους σε δυσμενή οικονομική θέση.

Όπως σημειώνεται στην έντυπη έκδοση του Μαρτίου, "η τιμή του πετρελαίου έχει την ικανότητα να ανατινάξει την παγκόσμια οικονομία". Οι οικονομικές επιπτώσεις μιας μεγάλης κρίσης στις τιμές του πετρελαίου και τις αντίστοιχες αυξήσεις στις τιμές όσων προϊόντων συστατικό αποτελεί το πετρέλαιο ή μεταφέρονται στην αγορά με πετρέλαιο-δεν θα έπρεπε να υποτιμηθούν. Οι πολιτικές προεκτάσεις της τιμής των $200/βαρέλι πετρελαίου θα μπορούσε να είναι ακόμη πιο σοβαρή. Έτσι,ας ελπίσουμε πως δεν θα δούμε οποιοδήποτε είδος εφιάλτη για τις τιμές του πετρελαίου. Αν το κάνουμε, η οικονομική επιφάνεια των αεροπορικών εταιρειών θα μπορούσε να καταλήξει να είναι η μικρότερη ανησυχία μας. ΠΗΓΗ: The Economist

Τρίτη 5 Απριλίου 2011

Αναστολή μέτρων αναγκαστικής είσπραξης με προσωρινό διακανονισμό των οφειλων στο ΙΚΑ -ΕΤΑΜ

ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΜΕΤΡΩΝ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗΣ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΜΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΣΤΟ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ

Με τις διατάξεις του άρθρου 48 του ν. 3943/2011 (ΦΕΚ. 66 /τ.Α΄/ 31-03-2011), παρέχεται η δυνατότητα στους εργοδότες που οφείλουν στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ καθυστερούμενες ασφαλιστικές εισφορές μισθολογικών περιόδων απασχόλησης μέχρι 31-12-2010, να υπαχθούν σε καθεστώς προσωρινού διακανονισμού μέχρι 31-12-2012.

Ειδικότερα, στις διατάξεις του ανωτέρω άρθρου προβλέπεται:

Αναστολή έως την 31/12/2012 της λήψης αναγκαστικών και λοιπών μέτρων είσπραξης για όσους εργοδότες υπαχθούν στον προσωρινό διακανονισμό με τις εξής προϋποθέσεις:

Α) Υποβολή σχετικής αίτησης στις αρμόδιες υπηρεσίες του Ιδρύματος.

Β) Κεφαλαιοποίηση των καθυστερούμενων ασφαλιστικών εισφορών χρονικών περιόδων μέχρι την 31/12/2010.

Γ) Ανελλιπής καταβολή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών από 1/1/2011 και εφεξής.

Δ) Καταβολή ποσού που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 20% επί του μέσου όρου των μηνιαίων ασφαλιστικών εισφορών του τελευταίου τριμήνου του 2010, έναντι της κεφαλαιοποιημένης την 31/12/2010 οφειλής.
Το ποσό αυτό δεν θα μπορεί να είναι μικρότερο του 1,25% της κεφαλαιοποιημένης την 31/12/2010 οφειλής, ούτε μεγαλύτερο του 40% του μέσου όρου των μηνιαίων ασφαλιστικών εισφορών του τελευταίου τριμήνου του 2010 και σε κάθε περίπτωση, πρέπει να είναι ίσο ή μεγαλύτερο των εκατόν πενήντα ευρώ (150,00 €).

ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ



ΤΟΥ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ

Ανοδος των επιτοκίων νέων δανείων, με εξαίρεση τα στεγαστικά

Αμετάβλητα παρέμειναν το Φεβρουάριο του 2011 τα μέσα επιτόκια των νέων καταθέσεων, ενώ τα επιτόκια των νέων δανείων σημείωσαν άνοδο, με εξαίρεση τα μέσα επιτόκια των νέων στεγαστικών δανείων, τα οποία μειώθηκαν.

Αναλυτικότερα, όπως ανακοίνωσε η Τράπεζα της Ελλάδος, τα μέσα επιτόκια των καταθέσεων μίας ημέρας από νοικοκυριά και επιχειρήσεις παρέμειναν αμετάβλητα το Φεβρουάριο του 2011 στο 0,44% και 0,34% αντίστοιχα. Παρόμοια εικόνα παρουσίασε και το μέσο επιτόκιο των καταθέσεων από νοικοκυριά με συμφωνημένη διάρκεια έως 1 έτος το οποίο διαμορφώθηκε στο 3,75%.

Όσον αφορά τα δάνεια, το μέσο επιτόκιο των καταναλωτικών δανείων χωρίς καθορισμένη διάρκεια (κατηγορία που περιλαμβάνει τα δάνεια μέσω πιστωτικών καρτών, τα ανοικτά δάνεια και τις υπεραναλήψεις από τρεχούμενους λογαριασμούς) παρουσίασε άνοδο το Φεβρουάριο του 2011 κατά 5 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 14,64%. Παρόμοια εικόνα παρουσίασε και το μέσο επιτόκιο των επιχειρηματικών δανείων χωρίς καθορισμένη διάρκεια, καθώς και αυτό των αντίστοιχων επαγγελματικών δανείων, τα οποία αυξήθηκαν κατά 9 και 14 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκαν στο 6,90% και 9,72% αντίστοιχα. Το μέσο επιτόκιο των επιχειρηματικών δανείων συγκεκριμένης διάρκειας με επιτόκιο κυμαινόμενο ή σταθερό έως 1 έτος αυξήθηκε κατά 9 μονάδες βάσης στο 6,23% για δάνεια μέχρι 1 εκατ. ευρώ, και κατά 48 μονάδες βάσης στο 5,37% για δάνεια άνω του 1 εκατ. ευρώ. Αντίθετα, το μέσο επιτόκιο των στεγαστικών δανείων μειώθηκε κατά 2 μονάδες βάσης στο 3,91% για δάνεια με επιτόκιο κυμαινόμενο ή σταθερό έως 1 έτος και κατά 7 μονάδες βάσης στο 3,57% για δάνεια με επιτόκιο σταθερό πάνω από 1 και έως 5 έτη.

ΕΠΙΤΟΚΙΑ ΣΤΑ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΩΝ ΣΕ ΕΥΡΩ

Αύξηση παρουσίασαν το Φεβρουάριο του 2011 τα μέσα επιτόκια που εφαρμόζονται στα υφιστάμενα υπόλοιπα των καταθέσεων και δανείων, με εξαίρεση το επιτόκιο των στεγαστικών δανείων που παρέμεινε αμετάβλητο. πηγή NAFTEMPORIKI.GR

Ειδικότερα, τα μέσα επιτόκια στα υφιστάμενα υπόλοιπα καταθέσεων με διάρκεια έως 2 έτη από νοικοκυριά και επιχειρήσεις παρουσίασαν άνοδο το Φεβρουάριο του 2011 κατά 5 και 8 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκαν στο 3,55% και 3,69% αντίστοιχα. Το μέσο επιτόκιο στα υφιστάμενα υπόλοιπα των στεγαστικών δανείων με διάρκεια άνω των 5 ετών παρέμεινε αμετάβλητο στο 3,68%, ενώ τα αντίστοιχα επιτόκια των επιχειρηματικών και επαγγελματικών δανείων παρουσίασαν άνοδο κατά 4 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκαν στο 4,66% και 5,71% αντίστοιχα.